علامه«حسن زاده آملی» به ساده زیستی و ولایتمداری  آراسته بودند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: علامه «حسن حسن زاده آملی» نمونه بی بدیل از روحانی ساده زیست ولایت مدار بود که یاد و رسمش برای همیشه تاریخ جاودانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۵مهر) در مراسم تشییع علامه«حسن حسن زاده آملی» در شهرستان آمل از این عالم ربانی به عنوان افتخار دنیای اسلام و مکتب تشیع یاد کرد و اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی شخصیتی بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف علمی، عرفانی و انسانی داشت و فردی خودساخته بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «مواضع انقلابی این انسان بزرگ خود یک مسئله‌ای است که الگوی خوبی برای همگان است.»

 

 

وی با بیان اینکه علامه «حسن حسن زاده آملی» نمونه بی بدیل از روحانی ساده زیست ولایت مدار بود که یاد و رسمش برای همیشه تاریخ جاودانه است، ادامه داد: شناخت و شناساندن دقیق شخصیت اخلاقی و علمی و تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های این خردورز خبیر و اسوه بی‌نظیر ضروری است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه علامه حسن زاده یکی از آثار خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده است، خاطرنشان شد: مواضع انقلابی و ولایی یکی از ویزگی های مهمی است که روحانیون باید به آن توجه داشته باشند و علامه حسن زاده آملی به درستی به این ویژگی ها آراسته بودند.

 

 

وی به پیشینه شهرستان آمل و مردم ولایی و شهید پرور این خطه از شمال کشور اشاره و بیان کرد: روحانیون انقلابی نباید اجازه دهند فضا به سمت افرادی که با انقلاب و شهید و شهادت ارتباطی ندارند، سوق پیدا کند.

 

 

کد خبر 1099222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha