اشک بر امام حسین (ع) باعث آرامش روح  و پاکی از آلوگی ها می شود

جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی، با پیاده‌روی نمادین و تجمع در میدان امام خمینی(ره) همدان به عزاداری پرداختند و با قرائت زیارت اربعین ومرثیه سرای در فراق دوری از امام حسین (ع) روح خود را صیق دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، ظهر امروز (5 مهر) همزمان با پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا، جاماندگان کوی عشق در پیاده‌روی نمادین اربعین در همدان شرکت کردند و با غافله زینب‌ کبری(س) همراه شدند.

 

در همدان عزاداران از مسیرهای مختلف به سمت میدان امام(ره) پیاده‌روی کردند و در تجمع سوگواری اربعین امام حسین(ع) شرکت کردنددر ادامه پس از سخنرانی نماینده‌ولی فقیه در همدان، سوگواران نماز ظهر اربعین را به امامت امام جمعه همدان اقامه کردند.

 

در دیگر شهرهای استان همدان ضمن پیاده‌روی در مسیرهای مختلف و تجمع در میدان مرکزی یا مساجد بزرگ شهر به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

اشک بر امام حسین (ع) با عث آرامش روح و از بین بردن آلودگی هاست

 

حجت‌الاسلام« سید مجتبی حسینی‌یمین» نیز در مراسم اربعسین حسینی که همراه با قرائت زیارت اربعین در هنرستان تهذیب همدان برگزار شد، گفت: اشک ریختن برای امام حسین(ع) آبروی ماست. اشکی که برای امام حسین(ع) بر صورت می‌ریزد، کدورت‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در همدان افزود: واقعاً عزای سیدالشهدا(ع) ابعاد گوناگونی دارد که ما را به این می‌رساند که این عزا چه دارد که همه مردم را به شور و شعف می‌رساند. شاید این نکته را با این شعر که "اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند" می‌توان تفسیر کرد.

 

وی ادامه داد: گریه برای امام حسین(ع) گریه انسان‌ساز است و دل‌ها را زیر و رو می‌کند. حتی یک قطره از اشک برای امام حسین(ع) در تاریخ داریم که زندگی افراد را برگردانده است. گریه بر روضه ارباب سراسر نور است.

 

وی با اشاره به اینکه ذره ذره کارهای  امام حسین(ع) از حرکت به سمت مکه تا آخر ماجرا درسی برای بشریت است گفت: امام خود تمامی واقعه کربلا را مدیریت کرده است و بر ما واجب که این قیام را میلیمتری بررسی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام حسین(ع)‌ شهید آگاه است،‌ یادآور شد: سوال می شود که امام می‌دانست در کربلا چه اتفاقاتی خواهد افتاد پس چرا خانواده خود را برد؟ که در جواب دو علت را می‌توان مطرح کرد. اول اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب و اهل بیت امام(ع) نبودند.

 

وی با بیان اینکه امام معصوم عالم به آینده و حال است و آینه تمام‌نمای خداست،‌گفت: علمی که امام معصوم دارد علمی است که از خدا به او رسیده و آگاه به همه مسائل است؛ کسانی که در کربلا هستند دقیق و حساب شده نقش خود را بازی می‌کنند و طبق قاعده پیش می‌روند.

 

حسینی‌یمین دومین دلیل را اسوه و الگو بودن امام در کربلا خواند و افزود: امام می‌فرماید که من اسوه هستم و باید طبق من رفتار و عمل کنید و جلو بروید.

 

 

 

کد خبر 1099307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha