زمینه ظهور امام عصر(عج) با اربعین حسینی(ع) محقق می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیمی نوری با بیان اینکه زمینه ظهور امام عصر(عج) با اربعین امام حسین(ع) محقق می‌شود گفت: اربعین سنگ بنایی برای ساختن جامعه‌ای واقعی و منتظر ظهور است.

حجت‌الاسلام «قاسم ابراهیمی نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فرا رسیدن اربعین حسینی و اینکه پدیده منحصر به فرد و جهانی‌ مانند پیاده روی عظیم و چند میلیون نفری اربعین می‌تواند سرآغاز اتفاقاتی شگرف و تاریخ ساز همچون ظهور باشد اظهار داشت: از کلام وجود مقدس امام زمان(عج) این طور بر می‌آید که حضرت زمانی ظهور خواهند کرد که قلوب مردم به همدیگر نزدیک شود.

 

امام جمعه چابکسر پیاده روی عظیم و چند میلیونی اربعین را فرصتی برای رزمایش حضور منتظران دانست و عنوان کرد: به نظر می‌آید مدلی که امام زمان(عج) در مورد جامعه خواهان آن است و حضرات معصومین(ع) هم در طول زندگی گهربارشان به دنبالش بودند، همین مدل اربعین سید‌الشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

ابراهیمی نوری به پیاده‌ روی‌های اربعینی که در سال‌های اخیر و با اجتماع میلیونی شیعیان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌شد اشاره کرد و افزود: فضای بسیار مثبتی که در آن مراسم عظیم حاکم است، موجب می‌شود قلوب و دل‌های مؤمنان به هم نزدیک و نزدیک‌تر شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نوع پذیرایی و میزبانی موکب‌ها از زائران کربلا در طول سفر اربعین در هیچ مراسمی وجود ندارد اضافه کرد: این همان مدل ظهور امام زمان(عج) است و اگر این مدل اربعین امام حسین(ع) عالم‌گیر شود زمینه آمدن امام عصر هم فراهم می‌شود.

 

امام جمعه چابکسر اربعین را سنگ بنایی برای ساختن جامعه‌ای واقعی و منتظر ظهور دانست و با اشاره به اینکه زمینه ظهور با اربعین محقق می‌شود خاطرنشان کرد: امامان و معصومین(ع) در زندگی خود همواره به دنبال همین مدل بودند و این نگاه مهربانانه را نسبت به همه کسانی که به نوعی مشکل داشته و به در خانه آنان مراجعه می‌کردند داشتند.

کد خبر 1099309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha