دفاع مقدس ثمره مکتب حسینی و عاشورا است

حجت‌الاسلام همت‌پور آموزش معارف مکتب عاشورا را ضروری دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با الگوگرفتن از قیام عاشورا از میهن اسلامی دفاع کردند.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به تقارن ایام گرامیداشت دفاع مقدس با اربعین حسینی گفت: یکی از آموزه‌های قیام کربلا و اربعین حسینی این است که چگونه دین اسلام و ارزش‌های ان دفاع کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان بیان اهداف قیام کربلا را برای جامعه ضروری دانست و افزود: باید با بیان اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) مردم را از معارف آن آگاه کنیم لذا برگزاری مراسمات ایام محرم و صفر در مساجد و حسینیه ها ضروری است.

 

وی در ادامه دفاع مقدس ایران را از ثمرات قیام عاشورا دانست و اضافه کرد: در ایام جنگ تحمیلی رزمندگان و بسیجیان با الگوبرداری از قیام کربلا، حضور در مساجد و یادگیری مکتب حسینی از کشور دفاع و جان خود را فدا کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

 

حجت الاسلام همت پور با اشاره به سخنان امام جعفر صادق (ع) در خصوص زیارت امام حسین (ع) ابراز کرد: بنا بر روایات منتسب به امام جعفر صادق (ع) ایشان فرمودند امام حسین (ع) جان خود را جهت احیای دین اسلام و نجات مردم از جهل و نادانی فدا کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در ایام دفاع مقدس نیز شهدا با بهره‌‌گیری از همان مکتب امام حسین جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی و تشیع فدا کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در خاتمه با اشاره به ثمرات مکتب سید الشهدا (ع)، ترویج این فرهنگ را ضروری دانست و یاد آور شد: ولایت پذیری و امام محوری از دیگر ثمرات قیام عاشورا و اربعین است که با الگوبرداری از آن می‌توانیم خود را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

 

کد خبر 1099314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha