مردم آذربایجان غربی سوگوار اربعین حسینی هستند

مردم آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور غرق در عزا و ماتم اربعین حسنی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، مردم آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور غرق در عزا و ماتم اربعین حسنی هستند و با نوای یا حسین(ع) و یا زینب (س) در روز اربعین حسینی، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)به تصویر کشیدند.

 

آیین های عزاداری اربعین حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

 

بخش ها، شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای دشت کربلا با راه‌اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در فضاهای باز و خیابان‌ها به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداختند.

 

عاشقان امام حسین(ع) امروز(5مهر) در محل عزاداری دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، با رعایت پروتکل های بهداشتی ارادات و عشق خالصانه خود را به حضرت زینب (س)، حسین بن علی (ع) و حضرت عباس (س) در طبق اخلاص گذاشتند.

 

تهیه و پخش غذای نذری توسط موکب های جاماندگان از پیاده روی اربعین و خیّران و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین از دیگر جلوه های زیبای امروز در آذربایجان غربی است.

 

همپنین، آیین پیاده روی جاماندگان از مشایه اربعین نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های عزاداری در ارومیه برگزار شد که مردم با شکوه زیادی در آن حضور یافته اند.

 

کد خبر 1099335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha