اخلاص شرط شهید شدن است

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه خیلی ها دوست دارند شهید شوند و جایگاهی پیدا کنند؛ گفت: اما تا خالص نشوند خدا سراغ آنان نمی رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب، دوشنبه(۵ مهر) در یادواره شهدای خانوک که همزمان با اربعین حسینی برگزار شد در خصوص شهادت مطالبی بیان کرد.

 

 

 



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خیلی ها دوست دارند شهید شوند و جایگاهی پیدا کنند اما تا خالص نشوند خدا سراغ آنان نمی رود؛ در این باره به آیه ۱۱۱ سوره توبه استناد کرد و ادامه داد: این یک معامله ویژه است.

 





وی افزود: خداوند جان و مال را که متعلق به خودمان نیست را می خرد و این معامله نیاز به شاهد و سند دارد و سند آن سه کتاب آسمانی تورات و انجیل و قرآن و شاهد آن پیامبران الهی است.
 

 

 

 


حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه شخصی بیش از ۱۰۰ هکتار زمین داشت اما چیزی از آن برای خدا نداد و فکر کرد با وصیت کردن، وُراث او این کار را می کنند؛ اظهار کرد: هر مالی هم شایستگی فدا شدن در راه خدا را ندارد.


 

 

 


وی به حضور گسترده زائرین اربعین حسینی حتی با وجود کرونا اشاره و تصریح کرد: در زیارت اربعین و عتبات، به یاد شهدا نبودن کم لطفی است زیرا ایشان با خون و جان خود این راه را باز کردند.


 

 



حجت الاسلام نواب ادامه آیه را مذکور را تلاوت و بیان کرد: این فوز عظیم شرط دارد و شرط آن نگهداری مسیر و استقامت است که خداوند سه جا در قرآن از استقامت می فرماید.

 

کد خبر 1099406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha