دولت اختیارات منطقه آزاد اروند را به بنیاد شهید بسپارد

قاضی زاده هاشمی از دولت خواست تا اختیارات منطقه آزاد اروند را به بنیاد شهید بسپارد و گفت: ما این آمادگی را داریم تا با تزریق امکانات، شرایط را برای ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذار فراهم کنیم تا مردم آبادان و خرمشهر به حق خود برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» شامگاه (دوشنبه 5 مهر) در آئین امضای تفاهم نامه ساماندهی و توسعه طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران که فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد اظهار کرد: عمده رزمندگان کشور در جبهه‌های جنوب مقابل دشمن قرار گرفتند و جان خود را فدای وطن کردند و هیچ سرزمینی به اندازه این منطقه با دفاع مقدس مرتبط نیست چراکه آمار شهدایی که در این منطقه به شهادت رسیده اند یک سوم کل شهدای کشور را به خود اختصاص داده است.

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مردم آبادان و خرمشهر را دارای ریشه ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: مردم این منطقه دین زیادی بر گردن کشور دارند و شرایط فعلی آبادان و خرمشهر زیبنده مردم این شهرها نیست.غیرت مردم این منطقه مربوط به تمام تاریخ است زیرا آنها در تمامی زمینه‌ها مجاهدت‌های زیادی داشته‌ اند.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند کمبودی از لحاظ زیرساخت ندارد تصریح کرد: متاسفانه ضعف مدیریت منسجم با وجود منابع عظیم مانند نفت، پتروشیمی و راه‌های ارتباطی دچار عقب ماندگی آبادان و خرمشهر شده است.

 

قاضی زاده هاشمی از وجود دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند انتقاد کرد و ادامه داد: این منطقه باید به مدیریت یک پارچه برسد تا از بحران کنونی خارج شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی کامل برای مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند را داریم خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم اختیارات منطقه آزاد را به بنیاد شهید بسپارد تا را در این منطقه مستقر شویم و به اقتصاد و اشتغال آن رونق دهیم.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم تا با تزریق امکانات، شرایط را برای ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذار فراهم کنیم تا مردم آبادان و خرمشهر به حق خود برسند البته این مهم با قرارداد طولانی مدت میسر خواهد بود تا بتوان مدیریت یکپارچه را تدوین کرد.

 

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید یاد آور شد: این تفاهم نامه نیازمند طرح جامع منطقه به منطقه است و باید جزئیات آن را تعهدآور کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

کد خبر 1099416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha