۸ کتاب جدید از اول محرم در مراغه به چاپ رسیده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، از چاپ و انتشار۴ کتاب با موضوع محرم و اهل بیت و ۴ کتاب جدید با موضوعات ادبی، هنری و قرآنی در شهرستان مراغه از اول ماه محرم تاکنون خبر داد.

«احمد دادرس فیاضی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از انتشار چهار کتاب جدید از شعرا و نویسندگان مراغه ای خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، با اشاره به اینکه معجزه پیامبر اسلام کتاب می باشد، افزود: این موضوع  اهمیت کتابخوانی در دین اسلام را نشان می دهد و کتاب و کتابخوانی یکی از پایه های فرهنگی در زندگی انسان به شمار می رود.

وی یادآور شد: کتاب «دویونچکده کیلر1» عنوان کتابی است که در آن مولف به تفسیر کلمات 22 سوره از قرآن کریم، 6 فصل از فیه ما فیه، 12 دعا از صحیفه سجادیه و  فرمان حضرت علی(ع) به مالک اشتر پرداخته و این کتاب در قطع رقعی با 450 صفحه و به قلم استاد حیدر عباسی تالیف شده است.

دادرس ادامه داد: دیگر کتابی که اخیرا در این شهرستان به زیور چاپ آراسته شده است کتاب «مثنوی معنوی‌یه بیر گیریش» تالیف استاد « باریشماز» می باشد که  حاوی سخنرانی های استاد حیدر عباسی با موضوع مثنوی معنوی در طی سال های 90  و 91 مباشد و در قطع رقعی با 357 صفحه تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: هر دو کتاب « دویونچکده کیلر 1 » و «مثنوی معنوی‌یه بیر گیریش» با ویراستاری و صحفه آرایی ژیلا درخشان فرد و نیز طراحی جلد صدیقه جهادی نائینی به چاپ رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، «قالارلی یول» را عنوان دیوان شاعر فقید شادروان فیروز خیری متخلص به « ناظر» عنوان کرد و افزود: این اثر ادبی نیز با 243 صفحه در قطع رقعی توسط زینب خیری (فرزند شاعر) گردآوری و با مقدمه وی به چاپ رسیده است.

دادرس  افزود: دکتر ودود دوستی ویراستار و فریده جهاندیده صفحه آرا و آرش راوندی نیز طراح جلد کتاب «قالارلی یول» می باشند.

دادرس با اشاره به اینکه این کتاب ها توسط انتشارات مکتب اسنوند چاپ و منتشر شده است، تصریح کرد: کتاب «گورمه لیلر » عنوان اثر دیگری است از انعکاس هفت دهه آثار هنری استاد حیدر عباسی در 45 صفحه رنگی که در قطع خشتی به همت محمد مشتری گردآوری شده است و آرش راوندی ویراستار، صفحه آرا و طراح جلد در چاپ این کتاب همکاری داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، یادآور شد: کتاب های سوشیانس، از محسن تا احسان، مجموعه اشعار خامل مراغه ای و  کعبه عرفان  نیز 4 کتابی است که در طول ماه محرم امسال از نویسندگان مراغه به زیور طبع آراسته شد.

گفتنی است، مراغه دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است.  

 

کد خبر 1099455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha