قهستان فاقد شورا/ شوراها هیچ مسئولیتی در واگذاری زمین ندارند

فرهادی شوراها در امر واگذاری زمین هیچ مسئولیتی ندارند و باید از ورود به این زمینه پرهیز شود، گفت: متاسفانه در شهر قهستان تعداد کاندیداها به حد نصاب نرسید و فاقد شورا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد فرهادی» صبح امروز (۶ مهر) در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شوراهای اسلامی از اصول مهم قانون اساسی هستند که هشت اصل به آن اختصاص یافته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در قانون دو نوع شورای پایه و فرادست تعریف شده است، افزود: شورای پایه شامل شوراهای اسلامی شهر و روستا، و شوراهای فرادست شامل شوراهای اسلامی بخش، شهرستان، استان و عالی استانها. شوراهای فرادست همانند شوراهای پایه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران آمده است.

 

وی به وجود ۳۰ شورای شهر با ۱۵۴ عضو در سطح استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در شهر قهستان تعداد کاندیداها به حد نصاب نرسید و فاقد شورا هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۳ درصد اعضای شوراهای شهر جدید انتخاب شدند، ادامه داد: ۹۰۴ روستا دارای شورا با عضویت ۲ هزار و ۷۴۵ نفر  است که ۴۴ درصد این افراد، جدید انتخاب شدند.

 

فرهادی با اشاره به وجود ۲۷ بخشداری و ۸۹۹ دهیاری در سطح استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: تاکنون ۷۰۳ نفر برای دهیاری پیشنهاد شدند اما ۱۹۶ نفر هنوز معرفی نشدند که باید فرمانداران با جدیت این مهم را پیگیر باشند.

 

وی با بیان اینکه احکام ۸۲ دهیار صادر شده است، گفت: باید قانون شوراها و تاسیس شهر و دهیاری ها مطالعه شود و در طول دوره چهار ساله عضویت در شورا به این نکته توجه شود که در آینده هم باید پاسخگو تصمیمات خود باشند. 

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی در امور شهرداری ها و دهیاری ها باید به صورت میان مدت و کوتاه مدت تنظیم شود، گفت: شوراها در امر واگذاری زمین هیچ مسئولیتی ندارند و باید از ورود به این زمینه پرهیز شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان با اشاره به لزوم پرداختن به مسائل حاشیه ای در شوراها، بیان کرد: باید در شوراهای اسلامی برای تامین درآمدهای پایدار تدابیری اندیشیده شود.

 

 

کد خبر 1099468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha