باغ موزه دفاع مقدس آبادان قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری جنگ تحمیلی را دارد

سردار حاجتی با اشاره به زیرساخت های باغ موزه دفاع مقدس آبادان گفت: این باغ موزه به دلیل آنکه دارای زیرساخت‌های مناسبی است قابلیت تبدیل شدن به مرکز گردشگری جنگ تحمیلی را دارد، لذا برای تحقق آن نیاز به توجه بیشتر مسئولان محلی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار عبدالرضا حاجتی» شب گذشته در مراسم تجلیل از 60 رزمنده و ایثارگر عملیات غرورآفرین ثامن الائمه (ع) در دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در سینما مهر آبادان برگزار شد، با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون رشادت های شهدای انقلاب و دفاع مقدس است اظهار کرد: برای من باعث افتخار است که امروز در میان جوانان دیروز و یادگاران این عملیات هستیم؛ دشمن در جنگ تحمیلی تمام تلاش خود را کرد تا آبادان را به دست بیاورد اما مقاومت مردان و زنان این خطه مقاوم و همیشه در صحنه مانع آن شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با بیان اینکه دشمن پس از تصرف خرمشهر تمام توان خود را به کار برد تا با پیشروی آبادان را محاصره و اشغال کند اما مقاومت مردم و رزمندگان مانع سقوط این شهر شد و اگر ارتش بعث عراق آبادان را به تصرف خود در می‌آورد شاید کسی دیگر جلودار حرکت ارابه جنگی آنها نبود.

 

وی با اشاره به مجاهدت جوانان آبادانی در کنار ارتش، سپاه و بسیج در پیروزی رزمندگان و شکست حصر آبادان تصریح کرد: جوانان آبادان در آن دوران کارهای بزرگی به سرانجام زساندند تا این شهر مظلوم سقوط نکند.

 

سردار حاجتی عملیات غرور آفرین ثامن الائمه (ع) را نخستین پیروزی سپاه اسلام در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق دانست و اضافه کرد: این عملیات مشترک میان بسیج و سپاه و ارتش بود که نقطه عطف پیروزی های ما در دفاع مقدس تبدیل شد.

 

وی بر ضرورت ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه ایثارگران شکست حصر آبادان در قالب کتاب تاکید کرد و ادامه داد: مدافعان شهر آبادان می بایست خاطرات خود را ثبت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که چه افتخاراتی برای شکست حصر آبادان انجام شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به زیرساخت های باغ موزه دفاع مقدس آبادان تصریح کرد: این باغ موزه به دلیل آنکه داری زیرساخت‌های مناسبی است قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری جنگ تحمیلی را دارد، لذا برای تحقق آن نیاز به توجه بیشتر مسئولان محلی هستیم.

 

وی با بیان اینکه آبادان به خصوص در بحث باغ موزه دفاع مقدس واقعا مظلوم واقع شده خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم این شهر با وجود پالایشگاه، منطقه آزاد اروند و شهرداری حتی از کمترین امکانات رفاهی برخوردار نیستند.

 

ساعت یک بامداد روز پنجم مهر 1360 رزمندگان اسلام عملیاتی را  با رمز «نصر من‌الله و فتح قریب» آغاز کردند که پس از 2 روز مجاهدت و از خودگذشتگی ایثارگران به بار نشست و فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت شکست حصر آبادن با موفقیت اجرا شد.

 

کد خبر 1099509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha