تدبیر آیت‌الله العظمی بروجردی برای مسجدمحور شدن حوزه علمیه/ مسجدی‌ها انقلاب را پیش بردند

بادامچیان گفت: وقتی آیت‌الله العظمی بروجردی مسجد اعظم قم را بنا کردند، به دنبال محوریت بخشیدن به مسجد در زمینه تدریس علوم حوزویان و میان روحانیون بودند همچنان که این مسجد هنوز قوام بخش حرکت حوزوی در قم است.

«اسدالله بادامچیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه روشن است مساجد همواره پایگاه هویت اصلی اسلام بوده اند، اظهار کرد: وقتی آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (از مراجع تقلید شیعه) مسجد اعظم قم را بنا کردند، به دنبال محوریت بخشیدن به مسجد در زمینه تدریس علوم حوزویان و میان روحانیون بودند همچنان که این مسجد هنوز قوام بخش حرکات حوزوی در قم است.

 

دبیرکل هیئت موتلفه اسلامی افزود: مساجد در نهضت های اسلامی و انقلابی نیز همیشه محور بوده اند همچنان که در نهضت سربداران (شیخ حسن جوری) مسجد محور بوده و در نهضت امام خمینی (ره) نیز همین رویه حاکم بوده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی مرحوم امام نهضت خود را آغاز کرد، نه جبهه ملی، نه نهضت آزادی و نه حزب زحمتکشان (محسن بقایی) به میدان آمدند، بلکه آنان که به میدان آمدند روحانیون و با محوریت مساجد بودند، گفت: مسجد در نگاه بسیاری از نیروهای اصیل انقلاب اسلامی نقش محوری داشت.

 

بادامچیان با بیان اینکه مساجد تلاش های خوبی در گام اول انقلاب کشیده اند، خاطرنشان کرد: این خانه های خدا باید نقش خود را در گام دوم انقلاب نیز ایفا کنند همچنان که ما نیز در هیئت موتلفه اسلامی برنامه ریزی جدید و با محوریت مسجد مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب داریم.

کد خبر 1099599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha