۲۰ تیم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در مرز بین المللی شلمچه مستقر شد

سلمان زاده از استقرار ۲۰ تیم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در مرز بین المللی شلمچه برای انجام تست گیری و سلامت زائران اربعین حسینی در بازگشت از سفر عتبات عالیات خبر داد.

«شکرالله سلمان‌زاده» ظهر امروز (سه‌ شنبه ۶ مهر) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تیم‌های بهداشتی وظیفه کنترل و نظارت بر توزیع آب آشامیدنی و غذا از سوی موکب ها را در مرز بین المللی شلمچه را بر عهده دارند اظهار کرد: استقرار پایگاه های سلامت مادر و کودک، اورژانس مامایی، داروخانه، پرستاری و ایستگاه های تب سنجی در مرز شلمچه از دیگر خدمات این دانشگاه است که در این مرز به زائران ارائه می شود. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از استقرار ۲۰ تیم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در مرز بین المللی شلمچه برای انجام تست گیری و سلامت زائران اربعین حسینی در بازگشت از سفر عتبات عالیات خبر داد و افزود: همه زائران هنگام بازگشت از سفر اربعین در مرز شلمچه با دستگاه‌های تب سنج لیزی تست می‌شوند و افرادی که دارای تب بالا باشند با انتقال به محل در نظر گرفته شده  فرآیند درمان روی آنها انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: در صورت افزایش روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه این آمادگی وجود دارد تا تیم های غربالگری در این گذرگاه مرزی افزایش یابند.

 

سلمان زاده از وجود امکانات کامل پزشکی و بهداشتی لازم برای خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه خبر داد و تاکید کرد: زائرانی که هرگونه علائم تنفسی یا گوارشی دارند حتما برای انجام آزمایش های لازم خود را به تیم‌های غربالگری مستقر در مرز شلمچه معرفی کنند.

 

وی با بیان اینکه امکان تست گیری فوری کرونا از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم است، یادآور شد: از ورود زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد جلوگیری خواهد شد و این افراد با وسیله نقلیه مخصوص به محل قرنطینه در نظر گرفته شده منتقل می شوند.

 

کد خبر 1099627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha