سامانه فوریت های روانی  اجتماعی نماد در خراسان شمالی راه اندازی شد

خط ملی نماد (۱۵۷۰) سامانه فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان خراسان شمالی امروز با حضور شماری از مسئولان در محل مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزی استان افتتاح شد.

«مهدی مودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در این باره گفت: مجازی بودن آموزش، سبب شده دانش آموزان از مسائل اجتماعی، پرورشی و تربیتی فاصله گرفته و دچار آسیب شوند، بر این اساس این مرکز تلاش دارد تا آسیب ها کاسته شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهارداشت: سامانه ۱۵۷۰ (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تلاش دارد تا آسیب های روانی و اجتماعی کاسته شده و کنترل شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: این سامانه تنها در سه استان کشور فعال شده است.

 

«محمد عقیقی» اظهارداشت: این سامانه امکان خدمات رسانی به دانش‌آموزان در زمینه راهنمایی مشاوره ای تخصصی روان شناختی و مددکاری اجتماعی را تسهیل کرده و دانش آموزان می توانند مشکلات خود از جمله افسردگی، اضطراب، ترس و استرس را به مشاوران منعکس کرده و برای رفع مشکل به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

 

وی افزود: مداخله به هنگام برای رفع مشکلات و رسیدگی به آسیب های اجتماعی از اهداف این سامانه است و خط چهار رقمی ۱۵۷۰ از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده پاسخ به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا است.

 

 

کد خبر 1099661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha