زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس زنجان به صدا درآمد

همزمان با سراسر کشور، زنگ ملی ایثار و مقاومت امروز ۶ مهرماه در دبیرستان شاهد مهدیه زنجان، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان و جمعی مسئولان به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این مراسم  ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم معنوی گفت: یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را گرامی می داریم. ما هر چه داریم از جانفشانی و ایثارگری های آنان است، شهدا نیز از همین کلاس درس ها به جبهه رفتند و ایثار و مقاومت کردند. بسیاری از آنها از مقام و پست و رتبه ی علمی خود دست کشیدند و راهی جبهه ها شدند.

 

حسن مظفری در ادامه اظهار داشت: جنگ نابرابری بر کشور تحمیل شد که تمام دنیا در مقابل ایران جنگ را آغاز کردند، اما چند عامل سبب پیروزی کشور عزیزمان شد. عامل اول رهبری امام بود که همه به فرمان امام لبیک می‌گفتند و خواسته امام را اجرا می کردند. عامل دوم معنویت بود، شب های عملیات همه به فکر شهادت بودند، عامل بعدی ارتباط با خدا بود که در مقابل تجهیزات به روز دشمن بود و مورد آخر که موجب پیروزی در مقابل دشمن شد؛ وحدت به معنای واقعی کلمه بود .

 

این مسئول با اشاره به فرماندهان دوران دفاع مقدس که هر کدام فارغ از اینکه در چه شرایطی  هستند در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند و از کشور دفاع کردند، گفت: غواصان زنجانی خط شکن که شجاعانه سرنوشت جنگ را تغییر دادند و هویت ما به آنان وابسته است.

 

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: کلاس ها در سطح شهر مجازی است، امیدواریم از آبان ماه یا زودتر با واکسینه شدن دانش آموزان، کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در جنگ تحمیلی، تمامی ابر قدرت های غرب و شرق علیه ایران اسلامی متحد شده بودند. ما جز رهبری امام و مردم شهید پرور چیزی نداشتیم. همه مردم با پیام امام به صحنه آمدند و همه در این دفاع مقدس شریک بودند و دشمن از نقش امام و ولی فقیه در کشور بی خبر بود.

سردار جهانبخش کرمی در ادامه گفت: امام، بسیج عمومی را اعلام کرد و اگر این نبود ما محکوم به شکست بودیم. مردم با خون، محاصره خرمشهر را همچون موارد دیگر شکست دادند و عاشورایی در جنگ نبرد کردند.

 

این مقام مسئول اشاره داشت: ما در طول ۴۲ سال گذشته همواره در صحنه های مختلف، دشمن را شکست داده ایم و این به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت مردم عزیز کشور است.

 

وی ادامه داد: ما باید به وجود رهبر عزیزمان افتخار کنیم. دشمن در مقابل صلابت امام و اداره ملت شکست خورده اما دشمن با تمام توان برای از بین بردن ارزش های انقلابی و اسلامی تلاش می کند و اکنون وظیفه ما این است که جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنیم.

کد خبر 1099665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha