پیش‌بینی بارش ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌متری باران در آستارا

میرقربانی با بیان‌اینکه براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی برای روز سه‌شنبه هفته جاری تا شنبه ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر بارش باران در آستارا پیش بینی شده است، گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که در سالن اجتماعات شماره ۲ فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: جلسه مدیریت بحران به منظور آمادگی بهتر برای مقابله با مشكلات احتمالی ناشی از بارش‌ها، سيل و آبگرفتگی در روزهای آینده تشکیل شده است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا بر لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و افزود: این اقدام باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا شاهد طغیان رودخانه‌ها نباشیم.

 

وی تصریح‌کرد: دهیاران روستاهای مرزی نیز به منظور مقابله با سیلاب احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

میرقربانی با بیان‌اینکه در سال‌های گذشته به علت بارش باران و وقوع سیلاب شاهد وارد شدن خسارت به ايستگاه پمپاژ و تصفيه‌خانه بهارستان بودیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری با همکاری بخشداری مرکزی، برای پیشگیری از تکرار مشکل، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با اشاره به اینکه بارش شدید باران باعث ريزش سنگ و گل و لای كوه به محور آستارا-اردبيل می‌شود، اظهارکرد: راهداری و پلیس راه با آمادگی كامل، جاده را برای تردد در این روزها آماده كنند.

 

وی با بیان‌اینکه کوتاهی در خدمات‌رسانی و برطرف کردن مشکلات مردم از هيچ مديری پذيرفته نيست، تصریح‌کرد: جمعیت هلال‌احمر برای اين روزها آمادگی لازم را داشته باشد.

 

میرقربانی گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در محور آستارا-اردبیل برای تغذیه و اسکان اضطراری مسافران آمادگی کامل را دستور کار قرار دهد.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا از آمادگی راهداران برای تامین امنیت و خدمات‌رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی شهرستان خبر داد و ادامه داد: راهداران با ۲ تیم تخصصی و با بیش از ۱۰ دستگاه لودر، گريدر و كاميون آمادگی لازم را دارند.

 

میرقربانی با اشاره به اینکه براساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی برای روز سه‌شنبه هفته جاری تا شنبه مجموعا ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده است، خاطرنشان‌کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها،‌ مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

کد خبر 1099667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha