پشتیبانی دستگاه‌های اقتصادی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روی زمین ماند

سردار قاسمی گفت: تاکنون پشتیانی دستگاه‌های اقتصادی از جمله اقتصاد و امور دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار«علی قاسمی» امروز (۶ مهر) در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان درح به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس به دلیل عملکرد رزمندگان در جهان می‌درخشد و تثبیت شد.

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه کاری که برای رضای خدا باشد ماندگار می‌شود، گفت: خیلی از کارها در دنیا انجام شد و افرادی کشورگشایی و ظلم و ستم کردند اما هیچ اثری از آنها باقی نماند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پیروزی دفاع مقدس این است که هیچ کس برای کار، پست و مقام به جبهه نرفت بلکه همه برای دفاع از کشور و خدمت مخلصانه به جبهه رفتند، افزود: دفاع مقدس ارزش‌هایی به جامعه ارائه کرده که امروز در خیلی از دانشگاه‌ها و ارتش‌های مردمی دنیا به عنوان الگو ارائه می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس ما بعد از عاشورا نادرترین و نابرابرترین جبهه حق بر علیه باطل بوده است، تصریح کرد: اما نکته ای که در دفاع مقدس خیلی مهم بود، رفتارهای انسانی ملت ایران اسلامی بود که ملاک سنجش نیز قرار گرفت.

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه به تعبیر امام خمینی (ره) دفاع مقدس کارخانه انسان‌سازی بود، ادامه داد: در حین جنگ انسان‌های بزرگی از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، بابایی، صید شیرازی، احمد کاظمی، حسن باقری و ... تربیت شدند و این استعدادها در دفاع مقدس شکوفا شد چون کار برای خدا بود.

 

سردار قاسمی گفت: شهدای ما در دفاع مقدس به سلاح و تاکتیک‌ کشورهای دیگر وابسته نبودند بلکه با اتکای به خداوند متعال در شرایط محدود، بن‌بست و بدون امکانات فکر کردند و ایده هایی جدیدی در جنگ مطرح شد و امروز شاهد خدمات زیادی هستیم که مرهون دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس با اراده آهنین خود بر دشمن غالب شده و پیروز شدیم، افزود: رزمندگان با توکل به خدا و توسل به ائمه به پیروزی رسیدند در حالی که دشمن به دلارهای عربی و امکانات شرق و غرب وابسته بود.

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا نابودی قدرت و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی بود، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما مسئولان مدیون خون شهدا، ایثارگران و رزمنده‌ها هستیم و اینها هیچ دینی به کسی ندارند.

 

سردار قاسمی در ادامه تدوام راه شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: پس از پایان دفاع مقدس، بحث بازسازی و سازندگی با اولویت مناطق دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت و در این راستا قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و بسیج سازندگی تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای روستاهای با ضریب محرومیت بالا تشکیل شده است، افزود: الگوهای تربیتی، رفتاری، امام محوری و خدمت رسانی که با محوریت مردم باشد در دستور کار قرار گرفت و طی این پنج سال اقدامات خوبی انجام داده است.

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در پایان گلایه کرد: تاکنون پشتیانی دستگاه‌های اقتصادی از جمله اقتصاد و امور دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از قرارگاه پیشرفت و آبادانی روی زمین مانده است اما با انگیزه الهی و تلاش شبانه روزی نیروهای جهادی و مخلص قرارگاه پیشرفت و آبادانی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 

 

کد خبر 1099700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha