ناعدالتی در تخصیص اعتبارات از نظر قانونی ممنوع است

پورعیسی با تأکید بر اینکه ناعدالتی در تخصیص اعتبارات از نظر قانونی ممنوع است، گفت: استفاده از خودیاری و تلاش نمایندگان برای تقویت ارتباطات در سطح ملی در جذب اعتبارات استان موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» امروز (۶ مهر) در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در آمایش سرزمین رابطه بین فضا، انسان و فعالیت را مشخص می‌کنیم و تصمیمی در کشور به وجود آمد تا در ابتدای برنامه ششم دولت مکلف شود آمایش ملی را تدوین کند و آمایش استان‌ها براساس آمایش ملی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه در سطح کشور عنایتی به آمایش ملی نشده و به انسجام نرسیده است ولی ما در استان‌ها اقدامات خود را در این حوزه انجام داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: اسناد استان با اسناد ملی تطابق داده شده و سند آمایش سرزمین تدوین شده است اما هنوز آمایش منطقه‌ای نداریم زیرا قبلا آمایش از پایین به بالا بود که ساز و کار عوض شد و از بالا به پایین شد که بر این اساس باید سند آمایش استان را بازنگری کنیم.

 

پورعیسی درباره نحوه و شیوه توزیع اعتبارات در خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور چهار نوع ظرفیت برای تجهیز منابع استان‌ها در نظر گرفته شده است که اعتبارات، تسهیلات بانکی، خودیاری و سرمایه‌گذاری خارجی از مهمترین آنهاست.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی به نبود سرمایه‌گذاری خارجی و ضعف در خودیاری در استان اشاره کرد و گفت: برای جذب اعتبارات و امکانات دولتی برای استان باید خودیاری و مشارکت‌های مردمی بیشتری را برای توسعه جذب کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: برخی شوراها انتظار دارند مسئولان همه مسائل و مشکلات را حل کنند و اگر اینطور باشد شورا برای چه به وجود آمده است لذا شوراها باید از ظرفیت خود برای حل مشکلات و ارائه راهکار  استفاده کنند.

 

پور عیسی با اشاره به اینکه اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان براساس جمعیت و ‌محدوده بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود، افزود: اگر تفکر خود را در زمینه استفاده از ظرفیت‌ها تغییر ندهیم با اعتبارات دولتی، پروژه‌های فعلی تا ۵۰ سال آینده هم به اتمام نخواهد رسید.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ناعدالتی در تخصیص اعتبارات از نظر قانونی ممنوع است، گفت: طبق قانون در سهمی که به شهرستان‌ها می‌رسد اعتبار و تخصیص باید عادلانه باشد اما اینکه بگوییم سهم شهرستان‌ها ناعادلانه است اینطور نیست چون اعتبارات براساس شاخص های خاص توزیع می‌شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: استفاده از خودیاری و تلاش نمایندگان برای تقویت ارتباطات در سطح ملی در جذب اعتبارات استان موثر است.

 

 

 

کد خبر 1099761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha