اربعین حسینی خاطراتی را برای همه ما زنده می کند که تاثیر گذار برای همه اسلام است

حجت الاسلام ایرانی، گفت: اربعین حسینی خاطراتی را برای همه ما زنده می کند که تاثیر گذار برای همه اسلام و نقش زینب کبری(س) در ماندگاری قیام عاشورا بسیار مهم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی امروز(سه شنبه، ۶ مهر) در وبینار اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی خاطراتی را برای همه ما زنده می کند که تاثیر گذار برای همه اسلام است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه افزود: زینب کبری(س) در قیام عاشورا تمام زندگانی خود را از روز اول با وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عجین کرده است و درهیچ مقطعی از تاریخ از اباعبدالله فاصله نگرفته و جدا نبوده است،چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ فیزیکی و جسمی؛  لذا می بینیم که حضرت زینب(س) در حادثه کربلا، بعد از اباعبدالله الحسین(ع) دارای مهمترن نقش و تاثیرگذارترین فرد در این حادثه بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  همین باعث شده است زینب کبری به عنوان یک اسوه کم نظیر در عالم اسلام و بلکه در عالم بشریت مطرح باشد. زینب کبری(س) را در ابتدای حرکت اباعبدالله تا انتها و تکمیل این قیام الهی با نقش موثر می بینیم. وجود مقدس حضرت اباعبدالله وقتی قبل از حرکت پیغمبر را در خواب دید و حرکت کرد بعضی ها انتقاد کردند و به آن حضرت پیشنهاد کردند که اهل بیت و خانواده را با خود نبرد حضرت فرمود شاء الله ان یراهون ... خداوند اراده کرده که این ها را اسیر ببیندو در کنار امام حسین هنگام نزول حضرت در کربلا، زینب حضور دارد در شب عاشورا حضور دارد در لحظه لحظه روز عاشورا حضور دارد، آن هم حضور تأثیرگذار که نمونه هایی از حضور حضرت زینب را تاریخ نقل کرده و قطعا این گزارش های تاریخی گزارش کامل و دقیقی از نقش زینب کبری(س) نیست.

 

حجت الاسلام ایرانی  تصریح کرد: لحظه ای که اباعبدالله جوان عزیزش حضرت علی اکبر(ع) را روانه میدان می کند ،لحظه ای که اباعبدالله در دل لشگر دشمن سر جوانش را به دامان می گیرد زینب فرد اولی است که خود را به امام حسین می رساند و اولین کسی است که بعد از برگشت اباعبدالله از کنار پیکر برادرش حضرت ابالفضل العباس(ع) اولین کسی که به استقبال امام حسین می رود زینب کبری(س) است و اولین کسی که به بالین وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا حاضر می شود زینب کبری است .

 

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه اظهار کرد:در شام غریبان نقش اساسی زینب کبری(س) در حقیقت شروع می شود و با فرمان امام زمانش، امام سجاد(ع) تمامی اسرا و بچه ها و کاروان به جا مانده از اباعبدالله را ساماندهی، جمع آوری و محافظت می کند و از شر اشراری که در لشگر دشمن بودند مصون نگه می دارد و  در طول مسافرت زینب کبری است که بیشترین آسیب را پیدا می کند لذا که وقتی که در کربلا حضور پیدا می کند در روز اربعین یک جمله ای را تاریخ نقل کرده از حضرت زینب کبری که خطاب به وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می فرماید که برادرجان اگر نامحرم اینجا نبود بدنم را به تو نشان می دادم که چه آسیب ها دیده ام.

 

وی  با اشاره به آسیب های حضرت زینب (س) در کربلا گفت: آنقدر زینب کبری(س) آسیب می بیند که وقتی بعد از چند ماه به مدینه رجعت می کند عبدالله ابن جعفر که پسرعمو و همسر زینب کبری(س) است چندبار از کنار زینب عبور می کند ولی ایشان را نمی شناسد و چنان وجود مقدسه حضرت زینب کبری(س) آسیب دیده و تغییر پیدا کرده قیافه آن حضرت، به هم ریخته و مصیبت چنان او را شکسته که نزدیکترین فرد به او،  ایشان را نمی شناسد اما همه این ها ظاهر قضیه است اما باطن قضیه این است که زینب کبری(س) با حضورش در کنار حضرت اباعبدالله در روز عاشورا و در کنار کاروان اسرا تا روزی که به مدینه بازگشت یک حضور تاثیرگذار و بی نظیر است

 

حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: ان شاءالله توفیق پاسدار و پاسبان زحمات تمام بزرگان دین و تمام کسانی که برای ماندگاری قیام اباعبدالله خدمت کردند ما هم قدردان این زحمان بوده و راه آنها را ادامه دهیم و ان شاءالله روزی برسد که پرچم قیام را به دست حضرت حجت برسد و ما نیز در رکاب ایشان باشیم .

کد خبر 1099783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha