دستگیری ۷ نفر از حفاران غیرمجاز/ برنامه‌های هفته گردشگری در بندرآستارا اعلام شد

آب‌روشن برنامه‌های هفته گردشگری در شهرستان آستارا را اعلام کرد و گفت: این صنعت یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می‌شود.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی را سرعت می‌بخشد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان‌اینکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از سه صنعت پردرآمد در جهان، سودآور، ارزآور و مورد توجه همه کشورهاست افزود: این صنعت یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می‌شود،

 

آب روشن تصریح کرد: این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی بسیار گسترده، موجب نزدیک‌تر شدن ملل، اقوام و فرهنگ‌ها به یکدیگر شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقا و بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورها تاثیر می‌گذارد.

 

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته گردشگری«گردشگری برای رشد فراگیر» است، تصریح‌کرد: برای هفته گردشگری در شهرستان آستارا بیش از ۱۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

 

آب‌روشن، گلباران مزار شهدا با حضور فعالین حوزه گردشگری، دیدار با سرپرست فرمانداری و امام جمعه به همراه فعالین حوزه گردشگری و نشست هم‌اندیشی با مسئولین مرتبط جهت گردشگری مسئولانه و ضابطه‌مند را از برنامه‌های مهم اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا در هفته گردشگری اعلام کرد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: برای هفته میراث فرهنگی در آستارا برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، چاپ و نصب بنر معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، پاکسازی طرح سالم‌سازی دریا و استیل عباس‌آباد با همکاری شهرداری اداره محیط زیست و فعالین حوزه گردشگری، نشست با فعالین حوزه خوراک و نقش آن در جذب گردشگر، بازدید مشترک از واحدهای گردشگری، شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور فعالین حوزه گردشگری و افتتاح فروشگاه و نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تدارک دیده شده است.

 

*دستگیری ۷ نفر از حفاران غیر مجاز در آستارا
آب روشن در ادامه از دستگیری هفت نفر از حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این حفاران غیر مجاز با هماهنگی فرماندهان نیروی انتظامی و هنگ مرزی توسط مأموران مرزبانی دستگیر شدند.


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا افزود: حفاران غیر مجاز در یک عملیات با برنامه پس از شناسایی، همراه با آلات و ادوات حفاری دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مرجع قضائی معرفی شدند.


آب روشن گفت: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری وکاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی جرم بوده و مجازات خاص خود را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر حفاری غیرمجاز در اماکن و محوطه های تاریخی ثبت شده ملی و  بقاع متبرکه صورت گیرد، مرتکب به حداکثر مجارات مقرر طبق قانون محکوم می شود واشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و دولت مصادره می شود.

کد خبر 1099787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha