راه اندازی مراکز مهر خانواده با هدف حمایت قانونی از فرزندان طلاق

یدالله موحد گفت: هدف از تاسیس مراکز مهر خانواده انجام حمایت قانونی مناسب از فرزندان طلاق است چرا که تا قبل از تاسیس این مراکز دستگاه قضایی در این خصوص باید یکسری مشکلات مواجه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۶ مهرماه «یدالله موحد» در حاشیه آئین افتتاح مرکز مهر خانواده دادگستری جیرفت، گفت: راه اندازی مراکز مهر خانواده از جمله وظایف دستگاه قضایی است که در اجرای ماده ۴۱ از قانون حمایت از خانواده، این تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز می کنند.


رئیس کل دادگستری جیرفت افزود: حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده است زیرا قبل از تاسیس این مراکز، دستگاه قضایی با مشکلات متعددی در زمینه حضانت و ملاقات فرزندان طلاق روبرو بود.


وی بیان کرد: با از هم گسیختگی کانون خانواده و طلاق زوجین، مسائل مختلفی در حوزه‌های حضانت و ملاقات فرزندان مشترک مطرح می‌شود که گاهی چالش برانگیز هستند و در صورتی که به درستی مدیریت نشوند، آسیب های روحی و روانی را متوجه فرزندان این خانواده ها می کنند.


موحد تصریح کرد: یکی از مواردی که در محاکم خانواده به منظور رسیدگی به پرونده های طلاق باید تعیین تکلیف شود، نحوه ملاقات والدین و فرزندان است.


نماینده عالی قوه قضائیه مراکز مهر خانواده را مکان های مناسبی برای ملاقات فرزندان طلاق با پدر یا مادر است قلمداد کرد و افزود: روانشناسان و متخصصین تربیتی در این مراکز ضمن توجه به سلامت روحی و روانی فرزندان طلاق و هر یک از زوجین، تلاش می کنند تا در فضای عاطفی ایجاد شده و با مداخلات روانشناختی، زوجین را به از سرگیری زندگی مشترک ترغیب کنند.


وی ادامه داد: همواره به کارشناسان و متخصصان تربیتی حاضر در مراکز مهر خانواده تاکید شده که از فرصت های موجود برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک استفاده کنند.


موحد اظهار کرد: در حال حاضر مراکز مهر خانواده در شهرستان های سیرجان، بم، رفسنجان، جیرفت و کرمان فعال است و تا حد نیاز، نسبت به توسعه این مراکز اقدام می شود.

 

رئیس کل دادگستری کرمان نگاه جدی دستگاه قضا را تلاش برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی یکی دیگر از اصولی است که در مراکز مهر خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.


وی عنوان کرد: هرگاه خانواده‌ها از ایجاد ارتباط کلامی موثر عاجز باشند، خشونت های رفتاری را از خود بروز می دهند که با گسترش آموزش‌ مهارت های زندگی می توان از بروز این گونه خشونت ها جلوگیری کرد.

 

موحد در خاتمه تاکید کرد: بازسازی حتی یک کانون خانواده نیز اقدامی فوق العاده ارزشمند است که باید مورد توجه مراکز مهر خانواده باشد.

 

شایان ذکر است؛ شامگاه امشب ۶ مهرماه نخستین مرکز مهر خانواده دادگستری در جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از معاونین دادگستری و امام جمعه و مقامات قضایی جیرفت افتتاح شد.

کد خبر 1099791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha