آغاز مرمت کاخ سردار امجد

امیری‌نژاد از آغاز مرمت و بازسازی کاخ تاریخی سردار امجد تالش خبر داد.

«پردل امیری‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،اظهارکرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با سپاه قدس گیلان مرمت و بازسازی کاخ سردار امجد تالش آغاز شد.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تالش افزود: بنای ارزشمند کاخ سردار امجد به منظور مرمت و بازسازی به پیمانکار منتخب تحویل داده شده و عملیات اجرایی نیز شروع شده است.

 

وی با بیان‌اینکه کاخ سردار امجد با ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار مرمت می‌شود، تصریح‌کرد: فاز نخست مرمت و بازسازی کاخ سردار امجد شامل احیا و بازسازی طبقه همکف این کاخ است.

 

امیری‌نژاد گفت: در آینده‌ای نزدیک طبقه همکف به عنوان موزه دفاع مقدس و در طبقه اول موزه باستان‌شناسی غرب گیلان راه‌اندازی می‌شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تالش با اشاره به اینکه تبدیل کاخ سردار امجد به یک مکان فرهنگی از جمله موزه باستان‌شناسی و موزه دفاع مقدس یا به عنوان خانه فرهنگ تالش آرزوی مردم این شهرستان است، خاطرنشان‌کرد: کاخ تاریخی سردار امجد در مرکز شهر تالش در ۲ طبقه و نیم با سطح تقریبی ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۲۶۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع قرار دارد و با شماره ۱۵۲۲۱ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 1099857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha