کاخ سردار امجد  تالش با اعتبار ۳ میلیارد تومان مرمت می‌شود

حلاج پور از مرمت کاخ سردار امجد با اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار در تالش خبر داد و گفت: عمارت سردار امجد به منظور نمایش فرهنگ و تمدن غرب گیلان برای نمایش مردم بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود حلاج پور» امروز (چهارشنبه،۱۸ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به ورود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر در نوروز امسال به این استان، تصریح کرد: نوروز امسال همچنین یک میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت کاخ سردار امجد با اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار در تالش خبر داد و افزود: عمارت سردار امجد به منظور نمایش فرهنگ و تمدن غرب گیلان برای نمایش مردم بازسازی می شود.

 

وی با بیان اینکه برندسازی صنایع دستی در برنامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است، تصریح کرد: رشتی دوزی را با محوریت رشت به عنوان شهر هنرهای ملی کشور به ثبت رساندیم.

 

حلاج پور به سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۷۰ طرح گردشگری با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان به بهره برداری رسید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به وجود ۲۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان، بیان کرد: ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری استان شاغل هستند.

کد خبر 1043825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha