راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن کریم در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن در سطح استان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه پرورشی و فرهنگی در طول سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در اولین نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی جاری که به منظور هماهنگی برنامه های این حوزه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، گفت: مانوس شدن با قرآن و نماز  به تعالی روح و نهادینه شدن تربیت انسان کمک می‌کند.

 

وی توجه به آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و تربیتی را مهم تر از  مسائل آموزشی دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جهان امروز و جامعه، عدم توجه به ارزش‌های دینی و  اجتماعی است.

 

قربانی هم چنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه ستادی، استان و شهرستان،در راستای توجه به موضوعات فرهنگی و تربیتی در ایام شیوع کرونا نیز پرداخت و بیان اینکه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی به خصوص شبکه شاد، زحمات زیادی در این حوزه کشیده شده است، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده، ضرورت دارد مخاطبان از جمله دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان به موضوعات و محتواهای تولید شده توجه و مطالب بارگذاری شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رویکرد وزارت در سال تحصیلی جدید را آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: با توجه به الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در سال تحصیلی جدید، همطراز مسائل آموزشی باید به موضوعات پرورشی و فرهنگی توجه کرد، چرا که آسیب‌زایی مسائل تربیتی، بیشتر از مسائل آموزشی است و ضرورت دارد به این حوزه توجه شود.

 

وی ریشه بخشی از مشکلات اجتماعی را ناشی از عدم تربیت صحیح و عدم رشد خوب اجتماعی و فرهنگی افراد عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت مسائل تربیتی و اجتماعی، گفت: این مسائل باید به معلمان و مدارس ابلاغ و برنامه‌های قرآنی، تربیتی و نماز در دستور کار مدارس قرار گیرد و به اندازه‌ای که دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند به کلیه امور از جمله مسائل آموزشی و پرورشی توجه کرد.

 

قربانی هم چنین راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن در سطح استان را یکی از برنامه‌های اولویت دار حوزه پرورشی و فرهنگی در طول سال تحصیلی عنوان کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود، نظارت و ارزیابی را از دیگر برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: برنامه نظارت و ارزیابی باید در حوزه‌های مختلف از جمله پرورشی و فرهنگی از نیمه دوم مهر ماه 1400پیگیری شود.
   

کد خبر 1099905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha