تولید یخچال نگهداری واکسن تا ۴۸ساعت بدون برق در مازندران

دانش فر از تولید یخچال نگهداری واکسن به همت شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا با توانایی حفظ واکسن تا ۴۸ساعت بدون برق خبر داد و گفت: ایران اسلامی به واسط تولید این یخچال در جمع ۶کشور دارنده این تکنولوژی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «دانیال دانش فر»امروز(۷مهر) در مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیج و سپاه کربلا در منطقه کم برخوردار کوی غفاری شهرستان ساری از تولید یخچال نگهدارنده واکسن خبر داد و اظهار کرد: شرکت ما موفق به اختراع یخچال استاندارد نگهداری واکسن برای اولین بار در ایران و خاورمیانه شده که این اختراع کشور عزیزمان ایران اسلامی را جزو ۶ کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا قرار می‌دهد.

 

این نخبه و مخترع بسیجی تصریح کرد: ما بر حسب نیازی که در شبکه بهداشت و جامعه برای واکسیناسیون اطفال وجود داشت، می توانیم در سال یخچال نگهداری واکسن را با دو نوع شامل: تولید ۲ هزار دستگاه که توانایی نگهداری حفظ دما به میزان ۴۸ ساعت بعد از قطع برق را دارد و ۶۰۰ دستگاه که توانایی نگهداری حفظ دما به میزان ۲۰ساعت بعد از قطع برق را دارد تولید و عرضه بازار مصرف کنیم.

وی ادامه داد: یخچال نگهداری واکسن با حمایت و همکاری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلای مازندران و زیر نظر معاونت پژوهشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخته شده و این محصول دانش بنیان لقب گرفته و در سال ۱۳۹۹ جزو فناوری برتر استان شناخته شد.

 

دانش فر یادآور شد: شرکت ما این پتانسیل و ظرفیت را دارد که در صورت حمایت از خریدار تمام کشور را به یخچال‌های استاندارد نگهداری واکسن و زنجیره سرد ایمن جدید با پتانسیل بالا و امنیت بیشتر تجهیز کند.

«محمد هادی موذن» مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران نیز در این خصوص بیان کرد: این یخچال توسط بسیجیان در شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا اختراع شده است، با توجه به نیاز روز جامعه حمایت های لازم برای تولید این تجهیزات ازاین شرکت صورت گرفت.

 

وی افزود: باعث افتخار ما است که این یخچال‌ها میتواند نیاز کل کشور را در این زمینه برطرف کند، امروز یکی از مراکز پرجمعیت واکسیناسیون مرکز استان توسط این یخچال تجهیز شده است.

 

موذن اظهار کرد: ما در سپاه کربلا توانستیم  از این طرح حمایت کنیم این طرح پس از طی مراحل مختلف در مرکز رشد، وارد مرحله عملیاتی شد.

 

وی یادآورشد: در بحث پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا، یخچال نگهداری واکسن و فرآورده های خونی داشتیم اما برای ارسال واکسن به مناطق صعب العبور با چالش مواجه بودیم که یخچال با قدرت نگهداری واکسن تا 48ساعت بدون برق با همکاری شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا تولید و در دست بهره برداری است.

کد خبر 1099970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha