کوک هایی از جنس امید و مهربانی

بانوان خادمیار رضوی شهرضایی با کوک زدن بر پارچه ها و دوخت لباس همیار سلامت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، در این روزهای  غمگین که بیماری کرونا بر کشور سایه افکنده، بانوان خادمیار رضوی شهرضایی با کوک زدن بر پارچه ها و دوخت لباس، همیار سلامت و مرهمی بر درد بیماران شده اند.

اینجا محسنیه شهرضاست جایی که بانوان خادمیار رضوی کنار هم جمع شده اند تا همیاران سلامت  برای بیمارانی باشند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


وارد محسنیه شهرضا که می شوم صدای مداحی، مناجات و صلوات خاصه امام رضا گوش را می‌نوازد و دوباره دلتنگ فضای معنوی حرم ملکوتی امام رضا می ‌شوم.
 
کمی که جلوتر می روم، بوی اسفند تازه دود شده از زیر ماسک به مشامم می‌رسد و میزهای چرخ خیاطی که با فاصله چیده شده اند، توجهم را جلب می کند. 


 انعکاس صدای چرخ های خیاطی بر دیوارهای محسنیه طنین انداخته، گویی ابن بار صدای سینه زنی و نوحه خوانی از چرخ خیاطی ها بلند شده تا همدلی بانوان را اعلام کند. 


 اینجا در محسنیه پارچه های بزرگ صورتی رنگ برش می خورند و یکی پس از دیگری به زیر سوزن چرخ خیاطی هدایت شده تا به لباس مخصوص بیماران کرونایی تبدیل  شوند.


اینجا هیچ‌کس بیکار نیست. یکی پارچه ها را پهن می کند، دیگری تمام تمرکزش را برای کشیدن الگو به کار گرفته، مادری پشت چرخ نشسته و در حال دوخت لباس است،  بانویی اتو زدن لباس‌ها را به عهده دارد و چند نفر پشت میز لباس ها را ضدعفونی و بسته بندی می کنند. 

 

بانوان با سرعت هر چه بیشتر این پارچه ها را  بهم می دوزند تا در شرایط سخت کرونایی کادر درمان و بیماران را تنها نگذاشته باشند،قصه این مهربانی به حدود یک ماه پیش برمی گردد.


کمی بیشتر از یک ماه است که بانوان خادمیار در حالی که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پشت چرخ خیاطی ها نشسته اند و ماسک بر صورت دارند مشغول دوختن‌ لباس برای بیماران کرونایی هستند و با کوک های مهربانی و همدلی پارچه ها را بهم می دوزند به امید اینکه  این لباس ها به لباس های  عآفیت و سلامت برای بیماران تبدیل شوند.


بانوانی که امکان حضور در محسنیه را نداشته اند نیز برای جانماندن از این ثواب بزرگ، پارچه و ملزومات لباس  را به خانه برده تا در کنار وظایف مادری و خانه داری از قافله خدمت رئوفانه عقب نمانند و به امید سلامتی بیماران کوک بزنند و لباس دوخته شده را به محسنیه تحویل دهند. 


منصوره مصلحی یکی از بانوان خادمیاری است که در پویش نذر سلامت خدمت رئوفانه شرکت کرده و نیت خیرخواهانه خود را کمک به کاهش مشکلات بیماران کرونایی عنوان می کند. 


وی در مورد این خدمت توضیح می دهد وسایل جانبی مثل دکمه، نخ و وسایل استریل و بسته بندی لباس ها از طرف دفتر آستان قدس رضوی اصفهان بوده است و او نیز تعدادی از لباس‌ها را در منزل شخصی با چرخ خیاطی و اتو شخصی در محیطی کاملا بهداشتی با رعایت پروتکل های بهداشتی دوخت، اتو و استریل و بسته بندی کرده و تا به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا اهدا شود. 


بانوان فعال در محسنیه که حالا شبیه کارگاه خیاطی شده است با وجود مشکلاتی که در زندگی روزمره خود دارند، دل بزرگی دارند و فعالیت خود را با عشق و ارادت به امام رئوف(ع) و با چشم بستن روی گرفتاری‌های شخصی خود با نیت خیر انجام می‌دهند تا درنهایت ۱۵۰ دست لباس آماده شده را به بیمارستان اهدا کنند. 

 

گزارش از: زهره سادات طالقانی

کد خبر 1099985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha