قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در روستای شوراب کبیر

يزدانی چم حيدری گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «وفا» در روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان برگزار شد.

«شهربانو يزدانی چم حيدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «وفا» در روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان ادامه داد: همه ساله تعداد زیادی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) که به هر دلیلی نمی‌توانند خود را به همایش بزرگ پیاده‌ روی اربعین حسینی در کربلای معلا برسانند، با حضور در مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی به اقامه عزا می‌پردازند.

 

وی ابراز کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود برگزار شد.

 

يزدانی چم حيدری با اشاره محدودیت آمار زائران ایرانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال تصریح کرد: سعی شد با برپایی پیاده‌روی‌ های نمادین، بخش اندکی از آیین با عظمت پیاده‌روی اربعین در عراق به نوعی برای جاماندگان از این حرکت بزرگ معنوی تداعی شود.

 

وی بابیان اینکه در مسیر حرکت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به همت هیئت‌های مذهبی و اهالی محله‌های در مسیر برپا شد، گفت: توزیع غذای نذری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، واکس صلواتی و واکسیناسیون عزاداران حسینی در این موکب‌ها انجام ‌شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان یادآور شد: تعدادی بسته معیشتی نیز توسط اعضای کانون «وفا» در ایام اربعین بین نیازمندان توزیع شد.

 

کد خبر 1099993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha