لزوم توجه ویژه به گردشگری اقوام عشایری فارس

رحیمی گفت: دست بافته های عشایری نیازمند معرفی و اعتبار است و توسعه گردشگری اقوام عشایری فارس حائز توجه ویژه است و موجب درآمد پایدار برای عشایر استان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 7 مهر) در جلسه شورای عشایر در استانداری فارس با گرامیداشت یاد شهدا و 2 هزار شهید عشایری گفت: استان پهناور فارس مامن بسیاری از جامعه قشقایی، خمسه و ... است.

استاندار فارس افزود: بیش از 12 و نیم درصد جمعیت عشایری کشور در فارس قرار دارد و عشایر دارای فرهنگ غنی و همتی بلند هستند و همواره در خدمت نظام، کشور و اسلام و مردم جان فشانی کرده اند.

وی اضافه کرد: اگر به جامعه عشایری توجه شود سودآورترین جوامع کشور خواهد شد و به منابعی دسترسی دارند که سایر اقشار جامعه به آنها دسترسی ندارند.

رحیمی تاکید کرد: سهم عشایر از امکانات و اعتبارات کشور باید افزایش یابد و امیدواریم این جامعه تولیدگر و مولد مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: 200 میلیارد تومان در حوزه عشایر فارس در سال های اخیر در فارس انجام شده و برای آموزش عشایر فارس تبلت و گوشی موبایل تهیه و توزیع شده است و ایجاد مراکز شبانه روزی آموزش عشایری از اولویت های فارس است که دبیرستان عشایری «شهید بهشتی» در شیراز نمونه این مراکز است که اکنون برای بازسازی به اعتبارات لازم نیاز دارد.

رحیمی اعلام کرد: حدود 40 میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به عشایر فارس مورد نیاز است و توجه به ایل راه نیز در فارس حائز اهمیت ویژه است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال عشایری گفت: دست بافته های عشایری نیازمند معرفی و اعتبار است و توسعه گردشگری اقوام عشایری فارس حائز توجه ویژه است که به اداره کل میراث فرهنگی فارس در این خصوص تکلیفات لازم ارائه شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: بیمه عشایر فارس اهمیت ویژه دارد و موجب می شود خانوارهای عشایری برای آینده خود احساس امنیت لازم را داشته باشند و از مسئولان خواستار پیگیری این مهم هستیم.

کد خبر 1100031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha