مسابقه «نقاشی آتش نشانی و ایمنی» در امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود برگزار می‌شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: مسابقه «نقاشی آتش نشانی و ایمنی» با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مسابقه «نقاشی ویژه روز آتش نشانی و ایمنی» برای اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: این مسابقه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح جامعه و آشنایی بیشتر اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) با موضوع ایمنی و آتش نشانی و با مشارکت و همکاری هیئت امنای امامزاده و پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری لاهرود انجام می شود.

 

وی بیان کرد: علاقمندان می توانند اثر خود را از روز چهارشنبه 7 مهر ماه تا  روز یکشنبه 11 مهرماه به دفتر کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تحویل دهند.

 

اسبری با اشاره به اینکه هفتم مهر ماه در روزشمار تقویم کشور برای تجلیل از ایثارگری و فداکاری آتش نشانان به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، اظهار داشت: این مسابقه برای رده سنی 7 تا 15 سال در نظر گرفته شده است و به آثار برگزیده جوایزی به رسم یاد بود اهدا خواهد شد.

 

در سال ۱۳۵۹ پس از حمله هوایی عراق به پالایشگاه آبادان و آتش سوزی گسترده در این پالایشگاه آتش نشانان دست به کار اطفا حریق شدند اما بمباران مجدد این پالایشگاه موجب شهادت بسیاری از آتش نشانان در حین عملیات اطفا حریق شد و پس از این حادثه به یاد شهدای آتش نشان روز 7 مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد.

 

کد خبر 1100043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha