لزوم برخورد قاطع با ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم دریاچه زریوار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم برخورد قاطع با ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم دریاچه زریوار شهرستان مریوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مریوان با تسلیت رحلت عالم ربانی علامه حسن زاده آملی به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اظهار کرد: شهرستان مریوان با تقدیم هزاران شهید و جانباز به انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در موفقیت کشورمان در جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعث ایفا کرده است.

 

وی افزود: عدالت از والاترین اهداف انسانیت است و انسان کامل همواره بدنبال عدالت و قسط و اجرای آن در جامعه است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج ضمن اشاره به ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در مریوان، خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ مردم مریوان، استفاده از پتانسیل‌های بالای صلح و سازش و شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری داشته باشد.

 

وی دریاچه زریبار را نعمت بی‌بدیل خداوند برای استان کردستان و شهر مریوان بیان کرد و افزود: رعایت مسائل زیست محیطی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این دریاچه ضروری است و مدیران شهرستان با نظارت‌های دقیق بر جلوگیری از تخریب اکو سیستم این دریاچه  اهتمام جدی ورزند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اضافه کرد: مقابله با ساخت و  سازهای غیرمجاز صرفا به قلع و قمع محدود نمی شود و در وهله اول پیشگیری اورژانسی از احداث بناهای غیرمجاز ضروری است.

 

جباری نقش دادستان را در مقابله با مجرمین، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت در جامعه را کلیدی توصیف و تاکید کرد: یکی از توقعات اساسی مردم مریوان وجود امنیت هست و بنده با قاطعیت اعلام می‌نمایم که هر کسی که سالب امنیت مردم باشد نمی‌تواند از اجرای عدالت فرار کند.

 

وی عدم تثبیت عملی مالکیت عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را از نقاط ضعف عمده در برخورد با زمین خواران و متعرضان به بیت‌المال ذکر کرد و افزود: شورای حفظ حقوق اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با قدرت تمام با متصرفین به عرصه های ملی و منابع طبیعی برخورد می نماید.

 

علیرضا جعفری رئیس دادگستری شهرستان مریوان از ثبت تمامی پرونده‌های وارده به دادگستری مریوان خبر داد و افزود: هم‌اکنون 93.3 درصد ابلاغات در این شهرستان بصورت الکترونیک صادر می‌شود.

 

وی تاکید کرد: از ابتدای دستورالعمل ریاست دادگستری کل استان کردستان (ابتدای خردادماه سال جاری) تاکنون بیش از 9 هزار و 840 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مریوان توسط قضات رسیدگی شده است که خوشبختانه آمار عملکرد مثبت 1 هزار و 177 پرونده ثبت شده است.

 

در پایان این آیین از زحمات و تلاش‌های دلاور علیزاده تقدیر شد و زاهد کریمی به عنوان  دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب مریوان معرفی شد.

کد خبر 1100125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha