راه‌اندازی ون ریلی برای اولین بار در مرز شلمچه

حیدری از راه اندازی ون ریلی برای نخستین بار در مرز بین المللی شلمچه جهت سهولت در جابه‌جایی زائران بازگشتی از سفر عتبات عالیات خبر داد و گفت: این ون زائران را از نقطه صفر مرزی به محل استقرار اتوبوس ها منتقل می کند.

«محمد حیدری» ظهر امروز (چهارشنبه ۷ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، یکی از نیازهای مهم زائران در برگشت از سفر عتبات عالیات را جابه‌جایی دانست و اظهار کرد: به این منظور در راستای آسان سازی و سهولت در انتقال زائران برای نخستین بار ون برقی در شلمچه فعال و راه اندازی شد تا زائران را از نقطه سفر مرزی به محل استقرار اتوبوس ها منتقل کند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از استقرار ۵۰ دستگاه اتوبوس به منظور انتقال زائران از مرز شلمچه به شهرستان خرمشهر خبر داد و افزود: ۵۰ اتوبوس دیگر نیز برای انتقال زوار ابا عبدالله الحسین (ع) در برگشت از سفر عتبات عالیات در مرز شلمچه مستقر شده تا آنها را به شهرستان ها و استان های دیگر منتقل کنند.

 

وی با بیان اینکه همچنان مرز شلمچه از سوی طرف عراقی بسته است تصریح کرد: علی‌رغم تمام پیگیری ها، دولت عراق مجوز بازگشایی مجدد مرز برای ورود زائران به این کشور را نمی دهد، لذا همه هموطنان از مرز خارج شده و به سوی خانه های خود حرکت کنند.

 

حیدری به عدم گزارش نا امنی و سرقت برای خودروهای پارک شده در شلمچه و خارج از پارکینگ اشاره کرد و ادامه داد: در طول چند روزی که زائران خودروهای خود را در شلمچه و خارج از پارکینگ پارک کرده بودند هیچ گونه گزارشی از ناامنی و سرقت این خودروها ثبت نشده و هزینه ای نیز بابت تامین امنیت خودروها از زائران گرفته نمی شود.

 

وی ترافیک در جاده شلمچه به خرمشهر را روان خواند و تاکید کرد: زمان برای برنامه ریزی چگونگی خدمت رسانی به زائران کوتاه بود اما رضایت آنها از خدمات در برگشت نتیجه هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی و ستاد عتبات عالیات است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر علت راه اندازی دیرهنگام موکب های اربعین حسینی در مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران را دستور ستاد عتبات عالیات کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تنها مرز مهران مجاز برای برگشت زائران بود، اجازه برپایی موکب در شلمچه داده نمی شد و تمام خدمات ما به صورت سیار بود اما از عصر روز دوشنبه مجوز برپایی مواکب در این مرز صادر شد و در حال حاضر مواکب بسیاری در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند.

 

وی با اشاره به مسائل پیرامون بی نظمی های ایجاد شده در عبور زائران از مرز شلمچه ابراز کرد: مسئولان استانی و محلی نمی توانند در باز یا بسته بودن مرز اظهار نظری کنند اما با وجود پیگیری های مقامات کشوری با طرف عراقی، دولت عراق اجازه ورود به زائران را از مرز زمینی نمی داد.

 

حیدری با بیان اینکه بخش اعظمی از زائران اربعین از راه هوایی وارد کشور عراق شدند خاطرنشان کرد: در طول چند روز چندین هزار نفر به عراق منتقل شدند که در شرکت های هواپیمایی کشور امری بی سابقه بوده است.

 

کد خبر 1100139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha