زنگ مقاومت در مدارس آستارا طنین‌انداز شد

زنگ مقاومت با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس شهرستان آستارا طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، زنگ مقاومت با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امروز(چهارشنبه، ۷ مهر) در محل دبیرستان متوسطه دوره اول جعفرنژاد و دیگر مدارس شهری و روستایی طنین‌انداز شد.

 

«سید سجاد موسوی» در جریان نواخته شدن زنگ مقاومت در محل دبیرستان متوسطه دوره اول جعفرنژاد، اظهار کرد: صدام با پاره کردن قرارداد الجزایر جنگ تحمیلی را در شهریور سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و می‌خواست در مدت زمان هفت روز تهران را اشغال کند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا شکل‌گیری بسیج مردمی را از بین نوجوانان و جوانان دانست و افزود: عراقی‌ها از زمین و آسمان بر مردم ایران یورش می‌بردند و در روزهای آغاز جنگ توانسته بودند بخشی از خاک کشور را تصرف کنند که به برکت وجود نیروهای بسیج و ارتش بعثی‌ها از دست‌درازی به خاک مقدس ایران ناکام ماندند.

 

وی با بیان‌اینکه بسیج ۲۰ میلیونی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از بین اقشار مختلف مردم ازجمله دانش‌آموز، فرهنگی، دانشجو، پزشک و بازاری تشکیل شد، تصریح‌کرد: بسیجیان با ایثار و ازخودگذشتگی اجازه نداند وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران به دست بعثی‌ها و ایادی وابسته به کفر بیفتد.

 

موسوی با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از وسعت کشور درگیر نبرد با بعثی‌های متخاصم بود، گفت: ثمره این هشت سال جنگ تحمیلی نوجوانان و جوانانی هستند که در راه صیانت از آرمان‌های نظام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

 

*دفاع مقدس یک مقاومت جاری در عرصه‌های بین‌المللی ایجاد کرده است

«بهزاد قنبری» نیز در جریان نواخته شدن زنگ مقاومت در محل دبیرستان متوسطه دوره اول جعفرنژاد، آموزش و پرورش را سازمانی یاددهنده و یادگیرنده دانست و اظهارکرد: معلمان فرهنگ ایثار و مقاومت را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کرده و آن‌ها را با وقایع دفاع مقدس آشنا کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان‌‌اینکه دفاع مقدس یک مقاومت جاری در سطح کشور و عرصه‌های بین‌المللی ایجاد کرده است، افزود: جوانان کشورهای همسایه ازجمله عراق، سوریه و یمن با الگوگیری از درس‌های دفاع مقدس در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و ایادی وابسته به کفر ایستادگی کرده‌اند.

 

سرهنگ قنبری خواستار عملی شدن فرامین و وصایای شهدای نظام و انقلاب اسلامی در بستر جامعه شد و خاطرنشان‌کرد: آینده‌سازان نظام و انقلاب سبک زندگی خود را باید در فرامین و وصایای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی جست‌وجو کرده و برای عاقبت‌‌بخیری از آن تبعیت کنند.

کد خبر 1100285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha