رتبه های برتر کنکور سراسری در خراسان جنوبی تجلیل شدند

رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۰ و پذیرفته شدگان حوزه‌های علمیه تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی شامگاه(۷ مهر) با حضور رئیس کمیته امداد کشور تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید مرتضی بختیاری» در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، گفت: تقدیم دو هزار شهید در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن از خطه خراسان جنوبی به اسلام و انقلاب نشان از وفاداری و تعهد مردم دیار جنوب خراسان به نظام دارد.

 

وی با اشاره به دیدار چند روز قبل مقام معظم رهبری با دانشجویان دانشگاه تهران، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که روز عاشورا اوج ایثار و فداکاری برای اسلام است.

 

رئیس کمیته امداد کشور افزود: امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) ایام بعد از عاشورا تا اربعین برای مردم تبیین کردند که چه اتفاقاتی در کربلا افتاد.

 

بختیاری با اشاره به رشادت رزمندگان خراسان جنوبی به ویژه دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، گفت: قشر دانش آموز در خراسان جنوبی بالندگی عجیبی داشتند و این را در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان دادند، لذا باید به وجود این جوانان توانمند و برومند افتخار کرد.

 

وی با بیان اینکه بنده به خیلی از شهرستان ها سفر کردم که در آن سفر برخی مسئولان بلندپایه شهرستان و استان اعلام می کردند که ما از کودکی یتیم و تحت پوشش امداد بزرگ شدیم و به اینجا رسیدیم، گفت: کسی که درد محرومیت را چشیده باشد به خوبی می تواند مشکلات مردم را حس و برای حل آن اقدام کند.

 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه هم اکنون حدود 16 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در کشور داریم، گفت: طی تفاهمی که با صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاهها صورت گرفته است، مقرر شده که برای دادن تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش امداد از آنها ضمانت بانکی نگیرند.

 

 

کد خبر 1100296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha