استقرار ۷ هزار نیرو برای تامین امنیت زائران اربعین در مرزهای خوزستان و ایلام

سردار اشتری از استقرار هفت هزار نیرو برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان و ایلام خبر داد و گفت: مرزهای شلمچه و مهران آماده برگشت زائران اربعین به وطن هستند و هیچ محدویتی تاکنون اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار حسین اشتری» امروز (چهارشنبه 7 مهر) در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان که در مرز بین المللی شلمچه برگزار شد، با بیان اینکه همه تلاش ما به سلامت رسیدن زائران به شهرهای خود است و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده اظهار کرد: همکاران ما در ناجا با تمام توان تمهیدات لازم را از نقاط صفر مرزی با کشور عراق و در تمامی مسیرهای ارتباطی منتهی به پایانه‌های مرزی اندیشیده تا زائران پس از ورود به خاک کشور بدون مشکلی به شهرهای خود باز گردند.

 

فرمانده نیروی انتظامی از تامین امنیت زائران اربعین حسینی با استقرار بیش از هفت هزار نیرو در مرزهای خوزستان و ایلام خبر داد و افزود: نیروهای انتظامی وظیفه تامین امنیت و برقراری نظم در پایانه های مرزی را برعهده دارند.

 

وی افزایش گیت های ورودی در 2 پایانه مرزی شلمچه و مهران را عاملی برای تسهیل در روند بازگشت زائران به کشور دانست و تصریح کرد: اکنون در کمترین زمان ممکن زائران اربعین حسینی از طریق 2 گذرگاه مرزی مهران و شلمچه وارد خاک کشور می شوند و با توجه به موج بازگشت زائران که از دو روز گذشته شروع شده، امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مرز زمینی شلمچه در حال بازگشت هستند.

 

سردار اشتری با بیان اینکه پیش ‌بینی می‌شود تا 2 روز آینده این موج بازگشت ادامه داشته باشد اضافه کرد: نیروی انتظامی تا زمانی که زائران به مرزها مراجعه کنند در مرز حضور دارد البته در چند روز اول ماموران گذرنامه و انتظامی نیز در دو مرز شلمچه و مهران تقویت شده و تعداد بیشتری نیرو در این مناطق حضور دارند.

 

وی از زائران خواست تا در مسیر بازگشت از سفر عتبات عالیات و همچنین در جاده های منتهی به شهرهای مقصد با احتیاط تردد کنند و ادامه داد: زائران می بایست هنگام ورود به کشور از عجله و شتاب خودداری کنند و هموطنان عزیز که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه کرده اند با استراحت کامل به مکان های تعیین شده به مسیر خود ادامه دهند تا در صحت و سلامت و بدون حادثه به محل زندگی خود باز گردند.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزهای شلمچه و مهران آماده برگشت زائران اربعین به وطن هستند عنوان کرد: پس از کاهش ورود زائران تعداد ماموران انتظامی در مرزهای زمینی تا حدودی کاهش پیدا خواهند کرد اما مرز به صورت شبانه روز برای بازگشت زائران آماده و محدودیتی هم برای بازگشت زائران از مرزهای زمینی اعلام نشده و هر زائری که از مرز مهران و یا هوایی به عراق عزیمت کرده می تواند از مرز شلمچه هم وارد کشور شود.

 

وی بر لزوم تقویت زیرساخت ها در مرزهای کشور در سال‌های آینده تاکید کرد و گفت: ناجا زیرساخت های لازم برای ایجاد امنیت و تسهیل در روند تردد زائران به ویژه در مرز شلمچه را تقویت خواهد کرد.

 

سردار اشتری با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی به عنوان همایش بزرگ مسلمانان نیارمند نگاه ویژه است خاطر نشان کرد: دولت نیز می بایست در تقویت زیرساخت ها به ویژه در مرزهای خوزستان حمایت و کمک کند.

 

وی از بازگشت 20 هزار زائر ایرانی از سفر عتبات عالیات از طریق مرزهای زمینی مهران و شلمچه به خاک کشور خبر داد و بیان کرد: وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز تدارک دیده شده و آنها که با ماشین شخصی و از راه دور آمده اند هنگام برگشت استراحت کرده باشند و با خواب آلودگی رانندگی نکنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از همه کسانی که برای آسایش زائران زحمت کشیدند به ویژه مرزبانان، یگان های ویژه، راهور و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی یاد آور شد:عراق هم اکنون مرزهای زمینی خود را بسته و امکان عبور زائران ایرانی به کشور عراق مهیا نیست، هموطنان عزیز نیز به مرزها مراجعه نکنند.

 

کد خبر 1100309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha