طلاب در دوران دفاع مقدس نقش به موقع را ایفا کردند/ شهدای طلبه و روحانی اصفهان

حجت الاسلام صادقی گفت: طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس به دلیل شرایط زمان نقش به موقع خود را به جای دیده بانی علمی ایفا کردند.

حجت الاسلام «رحمت الله صادقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به همکاری طلاب و روحانیون در مقاطع مختلف زمانی گفت: این قشر در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه ماموریت دیدبانی علمی داشتند اما بر اساس ضرورت در جبهه ها حاظر شدند و نقش نظامی خود را ایفا کردند.

مسئول نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: این قشر در حال حاضر هم فعالیت دینی و تبلیغی خود را انجام می دهند و در شرایط کرونا نیز بر اساس نیاز روز به کمک بخش درمانی و پشتیبانی ستاد کرونا وارد شدند.

وی با اشاره به الگوهای مهم شهدا مثل شهید ردانی پور‏، خاطرنشان کرد: آنان سیر و سلوک خاصی داشته و نسبت به شرایط زمانه نقش و سهم خود را انجام می دادند و حضور مردمی داشتند.

 

*شهدای طلبه و روحانی اصفهان

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ایثار و شهادت استان اصفهان گفت: در حوزه ایثار و شهادت طلبه و روحانی این استان جمعیت بالایی را دارد که از میان 4500 شهید این قشر 590 نفر آنان از اصفهان هستند که بالاترین آمار است و بر اساس جمعیت نیز این تعداد تعداد نفرات بیشتر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی تاکنون کمک کرده تا رشادت های این قشر از رزمندگان و حضور در صحنه های جنگ را نشان بدهد و سیره و سلوک اخلاقی رزمندگان به تصویر کشیده شود.

کد خبر 1100371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha