قوه قضائیه با فساد در هر منصب و رتبه ای برخورد می کند

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: قوه قضائیه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر و مبارزه با فساد در داخل خود و خارج از خود در هر منصب و رتبه ای، برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۸ مهر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین با قدمت و پیشینه تاریخی و علمی، علمای بسیار بزرگی در رشته های مختلف دارد و بسیاری از علما و شهدای این خطه و استان مانند شهیدان رجایی، بابایی و سایر شهدا سید آزادگان آقای ابوترابی ستارگانی هستند که در آسمان اسلام و تاریخ از درخشش خاصی برخوردار هستند و فروغ این ستارگان تا ابد باقی است.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ما می خواهیم به مردمی خدمت کنیم که قبل از انقلاب در مسیر جهاد، مبارزه و خطی که امام (ره) ترسیم کرده بود، قرار داشتند و بعد از انقلاب هم در همه صحنه های مختلف حضوری پرشور داشتند و خداوند توفیق داده مسئولیتی بر عهده گیریم که برای این عقبه، مردم و آینده این مردم کاری انجام دهیم و اگر خدای ناکرده کوچکترین غفلتی کنیم و فرصت ها را از دست دهیم، عذری نداریم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین قطب صنعتی است و بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد، این استان دشت های وسیع برای کشاورزی و باغداری دارد و از امکانات مادی و معنوی برخوردار است، اگر ما مدیران نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم، ناهنجاری ها اجتماعی را رفع کنیم و از این فرصت ها و ظرفیت ها برای گره گشایی کار مردم استفاده نکنیم آیا حجتی داریم واگر از این مسئولیتی که داریم کنار رفتیم، غبطه نمی خوریم و این خسران و زیان نیست.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به مشکل آب در استان های مختلف کشور و قزوین اظهار کرد: مسئله آب یکی از مسائل مهم بوده و مسئله ای عمومی در کل کشور است و ما در کشور خشکسالی داریم و افراد متخصص هم پیش بینی می کنند که این خشکسالی ادامه داشته باشد، ان شاالله دولت سیزدهم با آشنایی که از حوزه آب و مشکلات این حوزه دارد برای مدیریت آب در بخش کشاورزی، آب شرب و صنعتی برنامه داشته و اقداماتی شود که استفاده بهینه آب را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: مسئله محیط زیست هم از مسائل حیاتی است و در استان قزوین قابل توجه است همچنین مسئله زمین، وقف و حدود آن هم قابل توجه است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی و ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها و ظرفیت مردم در مقابله با این ناهنجاری ها تأکید کرد: باید در تمامی مسائل از ظرفیت مردم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

وی گفت: قوه قضائیه به تناسب هر موضوع این آمادگی را دارد کارگروه های مشترک و متخصص در ان امر ایجاد شود لازم است ما شعبات خاص تشکیل دهیم بعضی موضوعات محیط زیستی و صنعت و مسائل مربوط به زمین و وقف و آب نیاز به تخصص و همفکری دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اضافه کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد قبل از اینکه پرونده قضایی تشکیل شود و به پیاده کردن آیین دادرسی برسیم کارگروه هایی باشند که موضوعات را حل و فصل کنند و این امر شدنی است و در این بین از دانشگاه ها، حوزه ها و ظرفیت نمایندگان مجلس و ظرفیت دستگاه های اجرایی می توانیم استفاده کنیم.

 

وی خطاب به مدیران گفت: امروز پیمان ببندیم و همه کمک کنیم تا پایان سال نسبت به چهار تا پنج موضوعی که در استان اساسی است با تشکیل کارگروه مشخص اقدام کنیم.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: هر جا پرچم توحید، اسلام و وحدت بلند است شیطان تلاش می کند پرچمی بلند کند و هر جا دین داری و مجاهدت بیشتر است شیطان بیشتر تلاش می کند.

 

وی تأکید کرد: از تمام کسانی که در جهت تحقق عدالت اجتماعی و رفع ظلم و تبعیض حرف و پیشنهادی دارند با آغوش گرم استقبال می کنیم و انتقادها و نقدها را می پذیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به توطئه های دشمنان تصریح کرد: امروز دشمن نهایت تلاش خود را می کند تا فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم وارد کند به زعم اینکه صبر انقلابی مردم را تمام کند که تاکنون نتوانسته اند و نمی توانند و آنها می خواستند با فشار، مردم را فلج کنند و نتوانستند.

 

وی افزود: کار دیگر دشمن جنگ روانی است آنها هر روز با عملیات روانی و مسائل حاشیه ای ایجاد نفاق و جدایی بین افراد را دنبال می کنند که باید مراقب بود.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تلاش دیگر دشمن ایجاد شکاف بین طبقات مردم است و وظیفه ما وحدت و بصیرت هر چه بیشتر و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و هرگونه مبارزه با فساد اعم از اقتصادی، فرهنگی و غیره و تلاش برای رفع تبعیض است مردم می توانند تنگدستی را تحمل کنند ولی تبعیض برایشان سخت تر است.

 

وی توضیح داد: قوه قضائیه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر و مبارزه با فساد در داخل خود و خارج از خود در هر منصب و رتبه ای، برخورد کند البته با مراتب این کار را انجام می دهد به طوری که اگر با تذکر رفع نشد با شمشمیر عدالت و طبق قانون برخورد می کند بدون تبعیض و با شفافیت و در این مسیر نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه ها هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: از نیروی انتظامی تشکر کرده ومی خواهیم با کسانی که امنیت وآرامش مردم را برهم زده با کمک قوه قضائیه برخورد کند.

 

وی یادآور شد: دستگاه های اطلاعاتی باندهای مافیایی و کسانی که در دستگاه های اداری چوب لای چرخ مردم می گذارند و با ترک فعل به مردم آسیب می زنند را به قوه قضائیه معرفی کرده تا قوه قضائیه به وظیفه خود عمل کند.

 

کد خبر 1100389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha