فرهنگ عدالتخواهی باید در مردم ایجاد شود

آیت الله عابدینی گفت: باید فرهنگ عدالتخواهی در مردم ایجاد شود و فرهنگ سازی در میان مردم که عدالت خواهی جزو سیره ایمانی آنها باشد، اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۸ مهر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و دولتی مومن و انقلابی، دستگاه قضایی فاخر، انقلابی و پای کار داریم و مردمی که امیدشان با این دولت، قوه قضائیه و مجلس اوج گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید فرهنگ عدالتخواهی در مردم ایجاد شود و در این حوزه برای اینکه مردم قیام کنند، حواشی و خسارت هایی پیدا می شود که باید مدیریت کرد و فرهنگ سازی در میان مردم که عدالت خواهی جزو سیره ایمانی آنها باشد، اهمیت دارد.

 

وی عنوان کرد: در این حوزه نباید بی حوصله باشیم و اگر جوانی حرفی غیرمرتبط زد، باید مدیریت کرد تا سیاه نمایی ها آسیب به نظام نزند و روح عدالت خواهی منضبط در میان مردم، رسانه ها و انقلابیون شکل بگیرد.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: باب عدالت پرترافیک ترین باب ورود انسان ها به حقیقت دین و اسلام است، چهره حضرت علی (ع) را با عدالت می شناسند و خیلی ها با عدالت اردتمند ایشان شدند و با عبادت، اخلاق و عظمت های روحی آن حضرت آشنا شدند. 

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان قزوین توضیح داد: در کنار دانشگاه های متعدد،  جوانان فعال، حوزه علمیه گسترده در استان، مردمی فرهیخته و چهره های شاخص انقلابی و ملی، به لحاظ کشاوری و صنعتی این استان ظرفیت های بالایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: یکی از موضوعات استان در بحث آب است که بسیار مهم است و بحث فرونشست دشت قزوین هم بحث دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت رفع تبعیض ها یادآور شد: تبعیض روحیه مردم را آزرده کرده است و برخی از افرادی که موقعیت و اعتباری دارند، خود را مجاز می دانند هر کاری کنند به طوری که ویلایی در منطقه ای احداث می کنند در حالی که کشاورزان ناچار هستند برای اینکه بی انضباطی ایجاد نشود حتی یک ۲۰ متری مسقف نتوانند احداث کنند و این موضوع مردم را نگران کرده و به اعتماد، امید و نشاط مردم را آسیب می زند.

 

کد خبر 1100401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha