تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در خراسان جنوبی ۸ درصد افزایش یافت

توفیقی‌نیا گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار تصادفات فوتی جاده‌ای خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «محمدباقر توفیقی‌نیا» امروز (۸ مهر) در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش تصادفات که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تصادفات فوتی و آمار متوفیان در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۸ درصد افزایش داشته است.

 

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش سه درصدی تعداد مجروحان تصاوفات جرحی در استان خبر داد و گفت: تصادفات خسارتی نیز در این مدت یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که این آمارها نگران کننده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت بد تصادفات فوتی در شهریورماه امسال، افزود: در این بازه زمانی با افزایش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شهرستان طبس ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

 

توفیقی‌نیا با ابراز نگرانی از وقوع چهار فقره تصادف با شتر در سال جاری، ادامه داد: در مهرماه تعداد تصادفات رانندگی در جاده های استان ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن ۶۰ دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف در جاده های استان، گفت: در بین عوامل موثر در بروز سوانح و تصادفات از جمله وضعیت جاده، کیفیت خودرو و خطای انسانی، گزارش‌های صحنه‌ای حاکی از آن است که عوامل انسانی، بیشترین سهم را داشته دارد.

 

 

کد خبر 1100431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha