۲۴ درصد معلولان خوسف ناشنوا و کم شنوایان هستند

رضایی گفت: از میان ۴۳۰ معلول شهرستان خوسف، ۱۰۴ نفر از معلولان، ناشنوا و کم شنوا هستند که ۲۴ درصد جامعه معلولان شهرستان را شامل می شوند.

«علیرضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهار کرد: بهزیستی شهرستان با ارائه خدمات درمانی در مراحل اولیه از جمله کاشت حلزون سعی در رفع مشکل ناشنوایی این افراد دارد.

 

رئیس بهزیستی خوسف با بیان اینکه در صورتی که معلولان ناشنوا و کم شنوا به موقع به بهزیستی مراجعه کنند؛ خدمات تربیت شنیداری، ارائه سمعک و خدمات مالی مستمر و موردی در جهت کاهش دغدغه‌های این قشر از معلولان ارائه می شود، افزود: مددکاران مجموعه‌های دولتی و مراکز غیردولتی در این خصوص پیگیری های لازم را انجام می دهند.

 

رضایی ادامه داد: از جمله اولویت های مهم بهزیستی در کاهش زاد و ولدهای ناشنوایی، ارجاع خانواده های دارای ریسک خطر تولد نوزاد ناشنوا به مشاوره ژنتیک است.

 

وی بیان کرد: در این رابطه با ارائه یاری برگ و تأمین هزینه های مشاوره ژنتیک برای خانواده های نیازمند تا تلاش می کنیم تا تولد نوزادان ناشنوا را به کمترین سطح آن برسانیم.

 

رئیس بهزیستی خوسف گفت: از میان ۴۳۰ معلول شهرستان خوسف، ۱۰۴ نفر از معلولان، ناشنوا و کم شنوا هستند که ۲۴ درصد جامعه معلولان شهرستان را شامل می شوند.

 

رضایی با بیان اینکه هم اکنون هم سه نفر پشت نوبت دریافت سمعک هستند، خاطرنشان کرد: در زمینه باطری سمعک با مشکل مواجه هستیم و نیازمند مساعدت و همراهی نیکوکاران و خیرین هستیم تا بتوانیم خدمات مناسبی به ناشنوایان و کم شنوایان ارائه دهیم.

 

کد خبر 1100469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha