توزیع اقلام بهداشتی و آموزشی  مربوط به پروژه آگاه سازی در روستاهای مرزی استان آذربایجان غربی

معاون امدا‌د و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از توزیع اقلام بهداشتی و آموزشی مربوط به پروژه آگاه سازی خطرات مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ و پیشگیری از ویروس کرونا در۷ شهرستان هدف استان آذربایجان غربی خبر داد.

«فرزاد محبوبی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، افزود: در راستای آگاه سازی مردم از خطرات مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ و همچنین پیشگیری از ویروس کرونا طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  تعداد ۱۲ هزار قلم انواع محصولات آموزشی برای برگزاری دوره های آموزشی آگاه سازی خطرات مین و مواد منفجره نشده باقی مانده از جنگ توزیع شد.

معاون امدا‌د و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: این اقلام شامل دفتر مشق و نقاشی، مداد رنگی، استند، تقویم دیواری و نظایر آن برای گروه های سنی مختلف و همچنین  ۷۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل انواع ماسک و اسپری ضد عفونی کننده ودیگر اقلام بین  ۷ شهرستان مناطق آلوده هدف از جمله شهرستانهای ارومیه، سلماس، خوی،ماکو، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در حال توزیع می باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته و ادامه روند آموزش و توزیع این اقلام هر چه بیشتر نسبت به آگاه سازی جوامع هدف از خطرات مین و پیشگیری از ویروس منحوس کرونا را داشته باشیم.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربي توضيح داد: با اجرای این پروژه و آموزش بشردوستانه به ایجاد حساسیت و آموزش غیرنظامیان ساکن در مناطق آلوده به مین و بقایای قابل انفجار جنگی در رابطه با خطرات و طرز رفتار ایمن در زمان مواجهه با چنین خطراتی می پردازند.  

محبوبی اظهار کرد: به منظور انجام این آموزش ها مربيان جمعیت هلال احمر در شهرستانهای آلوده باحضور در روستاها و مناطق هدف به صورت چهره به چهره ، توزیع بروشور، نصب تابلو و بیلبورد و با تجهيزات آموزشی دیداری و شنیداری به عنوان ابزارهای آموزشی و ترویجی مردم این مناطق را با خطرات مین و مواد منفجره باقی مانده از جنگ آشنا می کنند.

کد خبر 1100470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha