کتاب «دور از جان» بر اساس خاطرات کادر پزشکی در دوران کرونا نگارش شده است

تشکری با بیان اینکه کتاب «دور از جان!» خاطرات جهادگران بسیجی، کادر پزشکی و مردم عادی در دوران کرونا را ثبت کرده است؛ گفت: کتاب «دور از جان!» با برقراری ارتباط واقعی و موثر بین قهرمان، نویسنده و مکان وقوع، حوادث را آنگونه که هست، روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید تشکری» امروز پنج شنبه (۸ مهر) در آئین رونمایی، نقد و بررسی کتاب «دور از جان!» با موضوع مجموعه داستانهای کرونا بر اساس خاطرات مجاهدگران با بیان اینکه منشأ اثر و فکر این کتاب متعلق به محمد حسین زاده است، گفت: پس از طرح این مساله با برپایی جشنواره ای تحت عنوان «کرونا» سعی در جمع آوری خاطرات از جهادگران بسیجی و کادر پزشکی تا مردم عادی در دوران کرونا کردیم. 


دبیر نویسندگان کتاب «دور از جان!» با بیان اینکه تنها دغدغه و نگرانی من سوء استفاده برخی افراد از این ایام در آینده است، افزود: اگر امروز ادبیات در ثبت و ضبط این وقایع کوتاهی کند تبدیل به ادبیات موزه ای خواهد شد. ما در ادبیات کتابهایی همچون «دور از جان!» تلاش می کنیم تا با برقراری ارتباط واقعی و موثر بین قهرمان، نویسنده و مکان وقوع، حوادث را آنگونه که هست، روایت کنیم.


وی گفت: کتاب «دور از جان!» محصول سه نسل از نویسندگان بعد از انقلاب است، نسل اول نصرالله قادری، نسل دوم مهدی زارع و نسل سوم سودابه حیدری، اعظم عظیمی و مریم رمضانی که ما را در نگارش روایتهای این کتاب یاری کردند.

 

فداکاریهای جامعه پزشکان در ایام کرونا باید به آیندگان منتقل شود

همچنین فاطمه محرری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: مهم است که بتوانیم مجاهدتها و فداکاریهای جامعه پزشکان و پرستاران را در ایام کرونا به آیندگان منتقل کنیم تا از ایجاد فاصله و گسستهای نسلی در جامعه جلوگیری شود. افرادی که دلاورانه با تمام وجود و با وجود سختیها و کمبودهای فراوان حضوری پررنگ در این میدان داشته اند. 


وی با اشاره به مستند «وقتی مهربانی همه گیر می شود»، افزود: این مستند در سه بخش کادر درمان حاضر در بیمارستان، کادر بهداشت در مراکز بهداشت و مجاهدان عرصه سلامت تهیه شده و نمایشگر فداکاریهای مدافعان سلامت و خانواده هایشان در ایام کرونا است. هدف ما از در حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شناساندن ایثارگری ها و خدمات جامعه پزشکان به نسل جوان و آینده کشور است. افرادی که همچون جوانان حاضر در هشت سال دفاع مقدس خالصانه در این جبهه حضور داشتند.

 

کد خبر 1100519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha