حدود ۹/۵ درصد از جمعیت دزفول، سالمند هستند

رئیس مرکز بهداشت دزفول ضمن تبریک روز جهانی سالمند گفت؛ در حال حاضر حدود ۹/۵ درصد از جمعیت دزفول را سالمندان تشکیل می دهند.

«محمدعلی شفیعی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، به مناسبت روز سالمند اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی سالمند را بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال است لذا با توجه به‌ افزایش کیفیت مراقبت های بهداشتی و درمانی در سال های اخیر و همچنین افزایش امید به زندگی، جمعیت شهرستان و کشور در حال سالمند شدن هست که لازم است با برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت همه دستگاه های ذی ربط، از طرفی شرایط را برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان عزیز فراهم کرده و از طرفی دیگر تدابیری برای افزایش باروری و کاهش نسبت سالمندی در جامعه اندیشند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول هدف نهایی دستگاه های متولی سلامت را سالمندی بدون داشتن ناتوانی و بیماری ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم نیاز است همه دستگاه های متولی، مداخلات حوزه فعالیت خود را از سنین قبل از سالمندی و حتی از دوران کودکی انجام دهند.  

 

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون ۸۱ درصد از سالمندان دزفول واکسن نوبت اول  کووید  و ۷۱ درصد نیز هر دو دوز  را دریافت کرده اند و از همه افراد مشمول دریافت واکسن به ویژه سالمندان فاقد سابقه واکسیناسیون دعوت کرد، در اسرع وقت خود را واکسینه کنند.

 

کد خبر 1100541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha