مهاجرت معکوس ۲۰۰ خانواده به روستاهای نهبندان با طرح‌های بنیاد برکت

روشندل با بیان اینکه بنیاد برکت حدود ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با اقساط ۵ ساله تاکنون در نهبندان در اختیار مردم قرار داده است، گفت: اجرای این طرح ها باعث مهاجرت معکوس بیش از ۲۰۰ خانواده به روستاها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلام روشندل» امروز(8 مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نهبندان دارای پراکندگی بالا و جمعیت پایین است، اظهار داشت: خشکسالی های متوالی 20 سال گذشته صدمات زیادی در حوزه کشاورزی و دامپروری به نهبندان وارد کرده است و بسیاری از چشمه ها و قنوات خشک و کم آب شدند.

 

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت تاکنون نسبت به نهبندان رویکرد مثبتی داشتند و کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: در مهرماه 97 بنیاد برکت طرح آسمان را در نهبندان به منظور ایجاد اشتغال خرد و خانگی در روستاها کلید زد و در مدت یکسال در 24 روستای بالای 50 خانوار کار شروع شد.

 

مجری طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در نهبندان با بیان اینکه طرح آسمان منجر به تشکیل صندوق های قرض الحسنه پشتیبان طرح ها در روستاها شد که تا امروز حدود 48 صندوق توسعه محلی در روستاهای نهبندان تشکیل شده است، افزود: حدود دو میلیارد تومان مردم در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند و از منابع این صندوق ها در کسب و کارهای خرد و خانگی بهره مند شدند.

 

روشندل با اشاره به اینکه طرح «سحاب» یکی دیگر از طرح هایی بود که 1565 اشتغال مستقیم روستایی و شهری را در نهبندان به همراه داشت، گفت: با اجرای این طرح ها حدود 200 خانواده مهاجرت معکوس آنها از شهرستان‌های بزرگ کشور به نهبندان صورت گرفت که با تسهیلات بنیاد برکت و طرح سحاب در روستاهای خود با گرفتن تسهیلات 40 تا 50 میلیون تومان وام، برای خود کار و کسب شروع کردند.

 

وی گفت: همچنین حدود 40 نفر از زنان سرپرست خانوار که هیچ درآمدی نداشتند، با گرفتن تسهیلات 40 تا 50 میلیون تومانی بنیاد برکت، برای خود کسب و کار شروع کردند و اکنون درآمد رضایتمندی دارند.

 

روشندل افزود: بنیاد برکت حدود 51 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با اقساط 5 ساله تاکنون در نهبندان در اختیار مردم قرار داده است.

 

 

کد خبر 1100546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha