علامه حسن زاده آملی(ره) افتخارحوزه های علمیه و جهان اسلام بود

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: علامه حسن زاده آملی(ره) افتخارحوزه های علمیه و جهان اسلام بود که برای عموم جامعه و جهان ناشناخته بودند و باید در این بخش تلاش شود.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: جهان اسلام عالمی بزرگ و ارزشمند را از دست داده است که خدمات ارزنده ایشان در علوم مختلف همچنان ناشناخته است و باید این علوم به جهانیان شناسانده شود.

 

امام جمعه نکا افزود: علامه حسن زاده آملی(ره) ناشناخته بودند و اگر چه در دوران حیات شاید برخی از مردم از حضور این برکت در جامعه اطلاعی نداشتند و ایشان ناشناخته بودند اما باید اکنون تلاش شود تا زندگی و آثار علمی و اخلاقی ایشان به جامعه شناسانده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت آیت‌الله علامه حسن زاده آملی، انسان و عالم فریخته و دانشمند صاحب نامی بود که دریایی از حکمت و معرفت و عرفان بودند و نسل جدید ما باید بیش از پیش به این عالمان دینی و سیره و روش زندگی آنان در زندگی آشنا شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: علامه حسن زاده آملی(ره) افتخارحوزه های علمیه و جهان اسلام بود که برای عموم جامعه و جهان ناشناخته بودند و باید در این بخش تلاش شود.

 

امام جمعه نکا افزود: علامه حسن‌زاده آملی به راستی ذخیره ارزشمند حوزه های علمیه بودند که در علم و عمل و در  تقوا، اخلاق، سلوک معنوی، علم و دانش، به معنای واقعی ذوالفنون بودند.

 

علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

آیت الله حسن حسن زاده آملی سرانجام در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان امروز در اربعین حسینی تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل و در زادگاهش و در آرامگاه ابدی آرام گرفت.

کد خبر 1100599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha