سرانه پرستاری در خوزستان و آبادان از متوسط کشوری کمتر است

عبادی با بیان اینکه سرانه پرستاری در خوزستان و آبادان از متوسط کشوری کمتر است گفت: سرانه پرستاری در برخی از مناطق مختلف ممکن است بر اساس پراکندگی متفاوت باشد اما در خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان این سرانه کمتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «عباس عبادی» شامگاه (پنج شنبه 8 مهر) در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه پرستاری در کشور بسیار پائین است اظهار کرد: در برخی از مناطق مختلف ممکن است بر اساس پراکندگی متفاوت باشد اما در استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان سرانه پرستاری کمتر از متوسط کشوری است.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: به لحاظ منابع نیروی انسانی و استاندارد، در کشورهای پیشرفته نسبت پرستار به تخت 6 تا هفت نفر است و در این در حالی است که در ایران به ازای هر تخت 1.8 دهم پرستار در نظر گرفته شده که 50 درصد این سرانه نیز محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد تربیت دانشجوی غیربومی در خوزستان به ویژه شهر آبادان بودیم تصریح کرد: با توجه به پیشینه تربیت دانشجوی پرستاری در استان خوزستان به خصوص شهر آبادان در گذشته شاهد تربیت دانشجوی پرستاری غیر بومی بودیم که هم اکنون جذب دانشجوی بومی در منطقه افزایش یافته و اولین گروه شامل 48 دانشجو به تازگی فارغ التحصیل شدند.

 

عبادی، اضافه کرد: امیدوارم در پنج سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بهود شرایط منابع انسانی سرانه پرستاری نیز در این منطقه ارتقا یابد.

 

وی از در دستور کار قرار گرفتن کیفی سازی خدمات پرستاری خبر داد و بیان کرد: با تقویت آموزش‌ های ضمن خدمت و به روز کردن دانش پرستاران به دنبال کیفی سازی خدمات پرستاری در کشور هستیم.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت به روند کاهشی بیماری کووید 19 اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد فروکش همه‌ گیری این بیماری در کشور هستیم و شرایط مراکز درمانی نسبت به هفته قبل از نظر تعداد بیمار روند کاهشی به خود گرفته است.

 

وی بر ضرورت آموزش و فرهنگ ‌سازی خارج از محیط بیمارستانی برای مشارکت مردم در امر واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون بهترین روش برای جلوگیری از شیوع کرونا است لذا می بایست برای اقناع بیشتر مردم در تزریق واکسن فرهنگ سازی و تلاش شود.

 

عبادی در پایان رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و یاد آور شد: در کنار واکسیناسیون باید شیوه نامه‌های بهداشتی نیز همچنان رعایت شود.

 

کد خبر 1100620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha