مصوباتی که هیچ دستاوردی برای کهگیلویه و بویراحمد نداشت

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به سفر معاونین وزیر کار در دولت گذشته اشاره کرد و گفت:در دولت گذشته معاونین وزیر کار به استان سفری داشتند و این سفر مصوباتی هم داشت ولی هیچ دستاوردی برای کهگیلویه و بویراحمد نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» شامگاه پنج شنبه (۸ مهر ماه) در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد که با حضور عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به تمجید و تقدیر از عبدالملکی پرداخت و گفت: وی یکی از نخبگانی است که در بحث اشتغال و اقتصاد از برجستگی خاصی برخوردار است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌ها و ذخایر بسیار خوبی برخوردار بوده، اما مردمی بسیار محروم دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که وزارتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی دارد و حضرتعالی در رأس آن هستید، می‌توانید با توجه به این ظرفیت و فرصت‌ها و منابعی که در اختیار شما قرار دارد، رونقی در این استان ایجاد شود.

 

روشنفکر افزود: در گذشته مسئولین و در رأس آن مقام معظم رهبری وقتی به این استان تشریف آوردند از توان و زیبایی‌های این استان گفتند و از شرایط، اخلاق و انسانیت این مردم صحبت کردند و گفتند تنها حکومتی که این مردم فرامین آن را اجرا می‌کنند و تمکین می‌کنند نظام جمهوری اسلامی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در دوره قبل این مشکلات حل نشدند و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان پا برجاست. 

 

وی با بیان اینکه یقین دارد با حضور عبدالمکلی می‌توان بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد، یادآور شد: در حوزه های مختلفی به ویژه در حوزه مرتبط با اداره کار در استان مشکلاتی داریم.

 

روشنفکر با اشاره به بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، اظهار کرد: این افراد نیازمند حمایت‌های ویژه هستند، ضمن اینکه بسیاری از این افراد بیمه ندارند و بیشتر متضرر هستند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با پرداخت تسهیلات، یکی از فلسفه‌های آن کاهش بیکاری است، خوشبختانه مصوبات خوبی سال گذشته در استان داشت، اما بسیاری از آنها تاکنون عملیاتی نشده است.

 

وی پیچیدگی و طولانی بودن صدور مجوزها را نیز یکی از مشکلات دانست و افزود: بعضی مواقع صدور مجوز ۱۵ ماه طول می‌کشد و این مانعی برای تولید و سرمایه گذاری است.
 

 

روشنفکر در زمینه تأمین بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: لازم است در این راستا دستورات ویژه‌ای داده شود.
 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به سفر معاونین وزیر کار در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته معاونین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفری داشتند و این سفر مصوباتی هم داشت، اما هیچ دستاوردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نداشت. انتظار داریم؛ مصوبات آن سفر در استان اجرا شود.

 

وی در بخش حوزه‌ی تعاونی‌ها نیز گفت: مشکلات عدیده‌ای داریم و لازم است این بخش تقویت و حمایت شود.

 

روشنفکر گفت: دو هکتار زمین تأمین اجتماعی از راه و شهرسازی خریداری و مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده که اگر از آن استفاده می‌شد، نفع آن به تأمین اجتماعی و وزارت مربوطه برمی‌گشت.
 

کد خبر 1100628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha