خط و نشان جدی برای اخلالگران صنعت گیلان/ تفحص از کارخانجات ورشکسته در دستور کار مجلس

احمدی از خط و نشان جدی مجلس برای افرادی که در حوزه صنعت گیلان اخلال کرده و موجبات ورشکستگی و یا تعطیلی کارخانجات استان را فراهم کردند، خبر داد و گفت: مجلس در این مورد تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» شامگاه (پنج شنبه، 8 مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی معلمان چندین سال بود که در مجلس مطرح بود و کار خاصی روی آن انجام نشد اما ما در این دوره مجلس آمدیم و تعیین تکلیف لایحه مذکور را در دستور کار ویژه قرار دادیم.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان چندین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد عنوان کرد: نگاه ما این است که باید بیش از 80 درصد حداقل مجموع حقوق و مزایا و فوق‌العاده‌ای که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌گیرند به معلمان هم اختصاص داده شود.
 
 
احمدی سنگری از تقلیل در منابعی که باید به لایحه رتبه بندی معلمان اختصاص داده می‌شد در کمیسیون آموزش با هدف اصلاح آن جهت جلب نظر شورای نگهبان سخن گفت و تصریح کرد: اعتقاد داریم با لایحه رتبه‌بندی باید جایگاه و منزلت معلمان احیا شود و حتما هم باور داریم مورد تصویب قرار می‌گیرد.
 
 
وی با تاکید بر اینکه قرار شد طرح رتبه‌بندی از 31 شهریور سال 1400 اجرایی شود به شروع سال تحصیلی جدید هم اشاره کرد و ابراز داشت: هیچ اجباری در پرداخت هزینه به مدارس نیست و هیچ کسی هم نمی‌تواند اولیاء دانش‌آموزان را مجبور کند که حتما برای ثبت‌نام در مدارس دولتی باید مبالغی پرداخت شود.
 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که چه گام‌هایی برای تعیین تکلیف و ساماندهی معلمان خرید خدمت و قراردادی برداشته شده است افزود: این دسته از معلمان زحمت‌کش با حداقل حقوق و دستمزد در حال تدریس به دانش‌آموزان هستند و امیدوارند روزی استخدام شوند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ادامه داد: ثبت یارانه‌ای کسانی که مدارس غیرانتفاعی دارند کاری است که ما قانون آن را مصوب کردیم تا به واسطه آن حقوق و مزایای این دسته از معلمان در آن سامانه ثبت شود، با این اقدام مدارس غیردولتی موظفند حداقل حقوق و مزایا را طبق قانون کار به آنان پرداخت کنند.
 
 
احمدی سنگری با تاکید بر اینکه کارگروهی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شده است اضافه کرد: تصمیم گرفته شد تا تمام کسانی که با بدنه آموزش و پرورش در ارتباط هستند یکبار برای همیشه آزمونی برای آنان برگزار شود تا افرادی که حدنصاب نمرات را کسب می‌کنند به بدنه آموزش و پرورش اضافه شوند.
 
 
وی در پاسخ به این پرسش که ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت در چه مرحله‌ای قرار دارد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی من به عنوان خدمتگذار مردم، ساماندهی و حل مشکل این دو رودخانه شهر رشت است البته در ادوار گذشته هم افرادی آمدند و ابراز دغدغه و نگرانی کردند اما بنده حداقل در دو هفته اخیر سه جلسه با مسئولان تراز اول استان داشتم.
 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بازدیدی که از پیربازار در هفته گذشته داشت اشاره کرد و یادآور شد: مردم این منطقه خواستار ایجاد آب بندان بودند تا بتوانند به وسیله آن کار کشاورزی خود را ادامه دهند از سویی در همینجا از همه مسئولان استان گیلان، شورای شهر، شهرداری و رسانه‌ها می‌خواهم که ورود کرده و مشکل رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را جدی بگیرند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه حتما باید کارگروهی جهت ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت تشکیل و موضوعات در جلسات آن پیگیری شود عنوان کرد: من به عنوان نماینده مجلس و قانونگذار صدای موکلین خود را به گوش مسئولان می‌رسانم اما انتظار دارم همه دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه تاکنون از مناطق بالادست رودخانه‌های آلوده شهر رشت عملیات لوله‌گذاری با هدف جداسازی فاضلاب به مقدار 30 درصد انجام شده است افزود: کارها برای ساماندهی دو رودخانه شهر رشت در حال انجام است اما باید روند آن تسریع شود.
 
 
احمدی سنگری بودجه‌ مورد نیاز برای ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت را سنگین اعلام کرد و گفت: اعتقاد دارم هم خود شهرداری رشت باید با جدیت ورود کند هم وزارت کشور و هم مابقی دستگاه‌های متولی، از سویی پیش‌بینی می‌کنم معضل این دو رودخانه می‌تواند با همکاری نهادهای ذیربط به خوبی حل و فصل شود.
 
 
وی وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان‌های رشت و خمام و همچنین روند راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در سراوان را هم برشمرد و اضافه کرد: بارها در جلسات و مراسم‌های مختلف گفته‌ام اگر می‌بینیم که امروز دو رودخانه شهر رشت آلودگی دارند یکی از مهم‌ترین علل آن در کنار فاضلاب خانگی، صنعتی و بیمارستانی شیرابه‌های سمی دفنگاه زباله سراوان است که ارتفاع آن به حدود 95 متر رسیده است.
 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تکمیل هر چه سریع‌تر فازهای نهایی کارخانه کود آلی لاکان و افزایش ظرفیت آن را خواستار شد و تصریح کرد: ما با ندانم کاری‌های خود جنگل را نابود کردیم به طوری‌که طبق آمارها روزانه بیش از هزار و 200 تن زباله از شهرهای مختلف استان گیلان وارد سایت سراوان می‌شود.
 
 
وی در پاسخ به این پرسش که حل مشکل و تعیین تکلیف زمین‌های حاشیه کمربندی خمام به کجا رسید هم اظهار داشت: در دو هفته اخیر چند جلسه در فرمانداری خمام و با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد و تصمیم گرفتیم مکاتباتی برای حل این موضوع انجام شود البته بنده هم در اولین دیدارم با وزیر کشور این موضوع را مطرح کردم.
 
 
احمدی سنگری اجرای طرح‌هایی برای ساماندهی ترافیک مرکز استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد و گفت: برای رفع ترافیک شهر رشت، رینگ دور شهر را داریم و در جلساتی که با مسئولان راه و شهرسازی داشتیم تاکید کردیم که حتما منابع اجرای این کار در نظر گرفته شود و اگر این طرح اجرایی بشود مقداری از بار ترافیکی شهرستان کاهش پیدا می‌کند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس رفع موانع از بخش صنعت حوزه انتخابیه خود را هم مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: صنایع استان گیلان جزو مهم‌ترین اولویت‌های کاری‌ام بوده است که کارخانه پوشش نمونه بارزش است و معتقدم این کارخانه باید راه‌اندازی شود و حتی یکی از سالن‌های آن هم در حال بازگشایی است.
 
 
وی با بیان اینکه به علت بی‌تدبیری‌هایی که در گذشته انجام شد تمام نیروهای این کارخانه از کار بیکار شدند ادامه داد: در همین‌جا اعلام می‌دارم به زودی یکی از بزرگ‌ترین سال‌های کارخانه پوشش با بیش از 400 دستگاه ریسندگی شروع به کار می‌کند و اشتغال از بین رفته آن  مجددا احیاء می‌شود.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس پیگیری برای حل مشکلات و تقویت واحدهای صنعتی مانند فرش گیلان، ایران کنف، کنف‌کار، ایران پوپلین، ایران برک و شرکت ابریشم را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: حتی قرار است در مورد برخی از این واحدها تحقیق و تفحص انجام شود که به نظر می‌رسد به زودی به صحن مجلس بیاید تا افرادی که باعث ورشکستگی صنعت گیلان شدند متنبه شوند.
کد خبر 1100645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha