اصل اساسی برای جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط و پیمان برای حفظ منافع مشترک است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: اصل اساسی برای جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط متنوع و مبادلات و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ مهرماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تسلیت ارتحال حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، گفت: یکی از عواملی که مانع عاقبت بخیری انسان می شود و انسان را دچار سوء عاقبت می کند دنیازدگی است چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ حب دنیا اساس هر خطا، کلید هر گناه و موجب نابودی و ضایع شدن هر خوبی و حسنه ای است.


امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: عشق و دل بستن به دنیا و بازیچه دنیا شدن بدترین بیماری است چرا که موجب غفلت از آخرت می شود و بهترین راه علاج آن یاد آوری مداوم مرگ و آخرت است.


وی با بیان این مطلب که اگر دوست داریم عاقبت بخیر شویم باید تقوای دینی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: تقوای اقتصادی یعنی خمس و زکات مال خود را به موقع پرداخت کنیم، کم فروشی، گرانفروشی و احتکار نکرده و از شرایط بد اقتصادی مردم و جامعه سوء استفاده نکنیم.


حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اربعین، خاطرنشان کرد: مسئله تبیین و روشنگری در زمینه های مختلف حقیقتا یک میدان جهاد است که اگر امروز ما از تبیین و روشنگری در مورد جهاد غفلت کنیم آسیب دیده و متضرر می شویم چرا که دشمنان همواره به دنبال تحریف حقایق و وارونه جلوه دادن واقعیت ها هستند.


خطیب جمعه قلعه گنج اضافه کرد: جوانان عدالتخواه باید در مورد امام راحل(ره )، دفاع مقدس، اصل انقلاب استمرار آن و ضرورت و همچنین مسئله ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و استکبار ستیزی و نقشه ها و دسیسه هایی که علیه ما طراحی می شود، روشنگری کنند.


 وی عنوان کرد: رهبری فرمودند؛ باید به مسئله تبیین اهمیت داده شود و به معنی واقعی کلمه جهاد خود را مجهز به علم و عقلانیت کنند اما اخلاق اصل مهم، مسلم و قطعی در میدان جهاد است که باید تبیین و رعایت شود و روشنگری باید پیراسته از دشنام، تهمت، فریب و ‌دروغ باشد.


 حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: آگاهی سازی باید بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا باشد بنابراین مواظب بوده و دنبال مچ‌گیری نباشیم بلکه به دنبال دستگیری و اصلاح باشیم.

 
امام جمعه قلعه گنج با اشاره اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو، تصریح کرد: این اظهارات را محکوم کرده و توصیه می کنیم، مواظب باشند، در دام توطئه های رژیم صهیونیستی، ترکیه و آمریکا نیفتند که قطعا پشیمان خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: اصل اساسی برای جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط متنوع و مبادلات و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است.


حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود و قطعا ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم منحوس صهیونیستی از این موقعیت سوء استفاده کند.


خطیب جمعه قلعه گنج در خاتمه به رزمایش اخیر در شمال غرب و همایش پیاده روی اربعین جاماندگان کربلا در امامزاده اشاره کرد.

کد خبر 1100666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha