دستگاه‌های فرهنگی ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند

امام جمعه شهرستان قدس گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید به دنبال نشاط تعالی بخش باشند و ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به ذات اقدس پروردگار اظهار کرد: در راه بندگی پروردگار و خدمت باید با صدق و راستی ثابت قدم بود.

وی گفت: ترویج اخلاق اسلامی در جامعه مورد تأکید بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر جهاد تبیین و روشنگری با رعایت اخلاق و دین الهی تاکید کرده‌اند و این امر در فضای مجازی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به ترویج نشاط و امید اسلامی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید به دنبال نشاط تعالی بخش باشند و ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان نیازمند باید توجه کرد، در ادامه گفت: برخی از جانبازان و ایثارگران وضعیت زندگی مناسبی ندارند و کم توجهی‌هایی به خانواده شهدا می‌شود و باید با مواسات و همدلی نیازهای یکدیگر را برطرف کرد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه به سالمندان و پیشکسوتان که حق پدری و مادری بر جامعه دارند گفت: با خدمت کردن و احسان به سالمندان باید قدردان آنها بود و از این سرمایه‌های اجتماعی صیانت کرد.

وی ادامه داد: تعداد نیروها، کلانتری‌ها و امکانات نیروی انتظامی در شهرقدس کافی نیست و زیرساخت‌های امنیتی مناسب‌سازی نشده لذا از وزارت کشور درخواست رسیدگی به این مطالبه مردمی را داریم.

کد خبر 1100726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha