قلب مردم به قلب روحانیت گره خورده است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در جریان تشییع پیکر عالم ربانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی دشمن ارادت مردم به روحانیت را دیده است گفت: قلب مردم به قلب روحانیت اصیل گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۹ مهر) در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: از مردم مازندران تشکر ویژه دارم که در این شرایط کرونایی با شکوه هر چه تمامتر نسبت به تشییع پیکر پاک علامه دهر آیت‌الله حسن زاده آملی عمل کردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه دشمن این سیل عظیم جمعیت را در مراسم تشییع دیده است اما همواره درصدد ایجاد شکاف بین روحانیت اصیل شیعه و مردم بوده است تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که دشمن بمباران تبلیغاتی انجام می‌دهد اما ارادت مردم را به یک عالم ربانی و به روحانیت اصیل دیدیم زیرا قلب مردم به قلب روحانیت اصیل گره خورده است.

 

وی ضمن پاسداشت ایام هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در 31 شهریور سال 59 بعثی‌ها از زمین، هوا و دریا به این آب و خاک حمله کردند و در 13 مهر همان سال جمعی از مردان و قهرمانان استان گیلان و شهرستان رودسر برای دفاع از سرزمین و انقلاب اسلامی  به منطقه سرپل ذهاب رفتند که متاسفانه همه آن‌ها به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تهیه و جانمایی نمادی برای شهدای ذهاب شهرستان رودسر توسط شهرداری، شورای شهر و دیگر دستگاه‌های متولی را خواست و مطالبه مردم خواند و ابراز داشت: برای شهرستان رودسر افتخاری است که با دست خالی رفتند و مقابل دشمن سینه سپر کرده از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

 

روحانی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در روز اربعین خطاب به جوانان را برشمرد و اذعان کرد: در این بیانات دیدیم که مقام معظم رهبری فرمودند مردم باید همانند کاروان کربلا که مسئولیت تبیین حقایق کربلا را بر عهده داشتند عمل کنند و در واقع فصلی جدید از مأموریت را برای جوانان، روحانیون، اهل قلم، رسانه‌ها و سایر گروه‌ها بیان کردند.

 

وی از اقدامات قوه قضائیه هم تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را مردی انقلابی و جهادی می‌دانیم و الحق بعد از انتصاب هم ایشان خوب وارد میدان شدند و دارند تحولی را در قوه قضائیه ایجاد می‌کنند منتها من پیامی دارم و انشالله این پیام از همین تریبون مقدس نماز جمعه به گوش ایشان می‌رسد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در چند سال اخیر دست چپاول‌گران به بیت‌المال و دانه درشت‌ها را قطع و برخورد انقلابی کرده است یادآور شد: درود می‌فرستیم به دستگاه قضا و این کار هنوز هم ادامه دارد و بدین واسطه مفسدان اخلاقی، اقتصادی و سیاسی همه با عدالت به سزای اعمالشان رسیدند.

 

روحانی خطاب به رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اینکه در لایه‌های پائین قوه قضائیه ما هزاران مشکل داریم و مردم از دانه‌ریزهای مفسد به ستوه آمده‌اند افزود: نیروی انتظامی سارق را از این طرف دستگیر و از آن طرف دادگاه با یک تعهد و ضمانت او را رها می‌کند و شخص مورد نظر هم بعد آزادی به افرادی که قبلا تعرض کرده می‌خندند و آنان را تهدید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اموال مردم توسط دانه‌ریزها به شدت مورد خطر است اینکه گفته می‌شود برای مقابله جدی با این افراد خلاء قانونی وجود دارد را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: از رئیس دستگاه قضا خواهش می‌کنم این موارد را پیگیری کنند؛ چرا باید آمار سرقت در یک کوچه و در عرض یک هفته چندین برابر شود و مردم امنیت نداشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه ما شاهد یک توطئه طراحی و تنظیم شده از سوی صهیونیست‌ها و برخی دیگر نظیر ترکیه و جمهوری آذربایجان هستیم ادامه داد: این ها در جبهه مقاومت از حاج قاسم و یارانش، حزب‌الله، انصارالله و جبهه مقاومت شکست خورده و له شدند و وقتی دیدند راه به جایی نبردند، می‌خواهند محاصره جمهوری اسلامی را از مرزهای ترکیه و آذربایجان تنگ‌تر کنند.

 

روحانی مانور گسترده و بی‌سابقه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال غرب و سپاه پاسداران را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این یک پیام است رئیس جمهور آذربایجان کوچکتر از این حرف‌هاست که بخواهد ملت بزرگ ما را تهدید کند، ما می‌دانیم کلام رئیس‌جمهوری آذربایجان کلام او نیست و صهیونیست‌ها آن را در دهانش گذاشته‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکبار در اقلیم کردستان عراق در کمال ناباوری پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها با پهپادهای پاسداران انقلاب اسلامی کوبیده شد اضافه کرد: رئیس جمهور آذربایجان مراقب حرفهایت باش تا پهپادهای تیر غیبی که ما نمی‌دانیم از کجا پرواز می‌کند بر سر شما هم فرود نیاید.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اینکه دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی تمام شدنی نیست را متذکر شد و گفت: آیا اینها می‌خواهند امپراطوری عثمانی را احیاء کند اما دشمن بداند، ترکیه و آقای اردوغان هم بداند و بشنود آن دوران گذشته است زیرا نه ملت خودش اجازه می‌دهد و نه ملت بزرگ ما بنابراین بهتر است سر جای خود بنشینند و رزمندگان ارتشی، سپاهی و بسیجی ما را وادار نکنند سیلی محکمی به آنان بزنند زیرا آن موقع دیگر جای جبران ندارد.

 

روحانی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه بیداری از خواب غفلت را راه رسیدن به تقوای الهی و گام اول آن دانست و یادآور شد: خواب غفلت اجازه نمی‌دهد ما به آن تقوا برسیم و گاهی اوقات می‌بینیم عده‌ای فقط در حال جمع کردن اموال مادی هستند در حالی‌که وقت زندگی و حیات بسیار تنگ و محدود است.

 

وی تمسک و توجه همه جانبه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) را یکی از راه‌های بیدار شدن از خواب غفلت عنوان کرد و گفت: توجه و نگاه به بارگاه مطهر امام رضا(ع) که در کشورمان هست و تمام بقاع متبرکه یکی از راه‌های بیدار شدن است و حضور زیر این پرچم‌ها ما را از خواب غفلت می‌رهاند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه بارها افراد زیادی با نشستن و شرکت کردن در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) تغییر کرده و منقلب شده‌اند خاطرنشان کرد: بدون شک قلبی که غبار گرفته و به اصطلاح زنگ زده باشد بیدار نمی‌شود و باید مراقب باشیم که قلبمان بر اثر کثرت گناه چنین نشود و غبار نگیرد زیرا دیگر نمی‌توان آن را صیقل داد.

کد خبر 1100742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha