۹۳ درصد مصوبات دور اول سفر استاندار به شیروان محقق شد

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: مجموع کل مصوبات دور اول سفر استاندار به این شهرستان، ۸۸ مصوبه عمرانی، اقتصادی و اعتباری با ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که از این تعداد ۷۸ مصوبه اجرا و در دست اقدام است و ۹۳ درصد مصوبات تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «علی ذوالفقاری» عصر جمعه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان شیروان که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به خشکسالی های امسال، عمده مشکلات شهرستان، کشاورزی و دامداری است که با توجه به کاهش آب سد بارزو بسیاری از باغ ها و مزارع در حال خشک شدن است که استفاده از آب روستای سرانی منبع خوبی در این زمینه می تواند باشد.

 

 

سرپرست فرمانداری شیروان خاطرنشان کرد: کاهش قیمت دام زنده و افزایش نهاده های دامی، تنش آبی و مشکل کمبود آب در روستاهای این شهرستان از دیگر مشکلات مربوطه شهرستان است که نیاز به تخصیص اعتبارات دارد.

 

 

ذوالفقاری اضافه کرد: نیاز پل ارتباطی مناسب برای بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ترمیم پل خانم الانبیاء و نیاز ۴۰ تا ۶۰ میلیارد ریالی اعتبار و ادغام و الحاق مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان به دانشگاه بجنورد که اعتراضات مردمی را در پی داشته است از دیگر مشکلات کنونی شهرستان است.

 

 

تداوم پرداخت وام روستایی برای شهرهای زیر پنج هزار نفر، مشکلات مالی شهرداری ها، نداشتن برنامه مدون آب برای کشاورزی شهر زیارت، ایجاد زیر ساخت های مناسب برای شهر زیارت، طلب ۴۵۰ میلیارد ریالی شهرداری شیروان از ادارات دولتی، تعطیلی پروژه پردیس سینمایی امید، آسفالت فرسوده کنارگذر شیروان و اعتبار لازم جهت کانال سطحی آب و غیره از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز این شهرستان بود.

 

 

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان ایزدی و جانباز پنجاه درصدی کریم فروتن تجلیل به عمل آمد.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1100762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha